درخواست اتحادیه میهنی کردستان از ایران درباره کردهای سوریه

۲۹ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۸:۴۰ کد : ۱۹۳۸۵۶۵ سرخط اخبار

اتحادیه میهنی کردستان بە رهبری «جلال طالبانی» از جمهوری اسلامی ایران، حکومت مرکزی عراق و ترکیه درخواست کرد با کُردهای سوریه برای دفاع از منطقە «کوبانی» در مقابل حملات دولت اسلامی عراق و شام همکاری کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «کردپرس»، پس از آنکه منطقە کوبانی در کردستان سوریه از سوی داعش به صورت گسترده ای مورد حمله قرار گرفت، اتحادیه میهنی کردستان در بیانیه ای از کشورهای منطقه درخواست کرد به کمک کُردهای سوریه بشتابند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه حمله داعش به شهر کردنشین کوبانی در سوریه در حالی انجام می شود که آمریکا و کشورهای غربی تصمیم به حمله بە داعش در عراق گرفته اند، از شورای امنیت سازمان ملل، آمریکا و کشورهای اروپایی درخواست می کند که به مردم شهر کوبانی در مقابل حملات داعش کمک کنند.

در این بیانیه همچنین از جمهوری اسلامی ایران، دولت مرکزی عراق و ترکیه درخواست شده است هرچه در توان دارند برای کمک و حمایت از کُردهای سوریه و دفاع از کوبانی انجام دهند.

اتحادیه میهنی کردستان همچنین از دولت کردستان درخواست کرده است آنچه در توان دارد برای کمک به کُردهای سوریه برای مقابله با داعش انجام دهد.

منطقه کردنشین کوبانی در شمال سوریه از سه سمت جنوب، شرق و غرب مورد حمله داعش قرار گرفته و درگیری های شدیدی بین داعش و مدافعین کُرد موسوم به واحدهای دفاع از خلق (YPG) در جریان است.

صالح مسلم رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (PYD) شرایط کوبانی را بحرانی توصیف کرده و با اشارە بە اینکە داعش به دنبال آن است تا آن چه را که در شنگال انجام داد، در کوبانی هم تکرار کند، از نظام بین الملل درخواست کمک کردە است.

پایگاه خبری کردی زبان سبه گزارش داد که 3 هزار شهروند منطقه کوبانی که از دست داعش فرار کردەاند پشت مرزهای ترکیه گیر کرده و این کشور اجازه ورود این آوارگان به خاک خود را نمی دهد و بر اساس این گزارش احتمال کشتار آنها بە دست داعش وجود دارد.

کلید واژه ها: کوبانی کردهای سوریه


نظر شما :