استقبال وزیر خارجه لبنان از کمک ‌نظامی ایران

۱۱ مهر ۱۳۹۳ | ۱۵:۴۲ کد : ۱۹۳۹۲۰۱ سرخط اخبار

وزیر امورخارجه لبنان از تصمیم ایران برای کمک نظامی بلا عوض به ارتش کشورش برای مقابله با تروریسم استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان در گفت وگو با «شبکه العالم»، با استقبال از پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه کک نظامی به ارتش لبنان، آن را به مثابه درک ضرورت حمایت از ارتش و توانمندی های آن به منظور انجام وظایف ملی دانست.

وی اظهار داشت: ما از اصل کمک به ارتش لبنان استقبال می کنیم، بنابراین هر کشوری که به ما کمک کند، به مثابه هوشیاری آن کشور و درک هر چه بهتر ضرورت حمایت از ارتش لبنان است تا بتواند به مسئولیت های ملی خود عمل کند.

«کامل الرفاعی» نماینده پارلمان لبنان نیز درباره موضوع کمک نظامی ایران به ارتش لبنان گفت: ما از این طرح جمهوری اسلامی ایران سپاسگزاریم، طرحی که بر پایه حمایت از ارتش لبنان با انواع سلاح ها، بی هیچ قید و شرطی و بدون هزینه مالی استوار است و تنها هدف از آن کمک به لبنان برای مقابله با شرایط سختی است که در آن گرفتار آمده است.

وی افزود: به همین سبب امیدواریم که مسئولان رسمی و دولت لبنان، این طرح را بپذیرند و آن را در جهت تقویت ارتش به منظور مقابله با گروه های تندرو به کارگیرند.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که چند روز پیش، به بیروت سفر کرده بود، موضوع کمک نظامی ایران به ارتش لبنان را مطرح کرده بود.

کلید واژه ها: ارتش لبنان


نظر شما :