تکذیب دیدار مخالف بحرینی با دیپلمات های ایرانی

۱۱ مهر ۱۳۹۳ | ۱۸:۴۱ کد : ۱۹۳۹۲۰۵ سرخط اخبار

مرجع شیعیان بحرین ادعای روزنامه وابسته به دیوان پادشاهی مبنی بر دیدار با دیپلمات های سفارت ایران در منامه را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از وبگاه خبری «صوت المنامه»، آیت الله شیخ «عیسی قاسم» مرجع شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه با اشاره به ادعای روز گذشته (پنج شنبه) روزنامه «الوطن» تحت عنوان «مشورت های دیپلماتیک ایران با عیسی قاسم جهت تصمیم گیری درباره (مشارکت یا عدم مشارکت) در انتخابات»، تاکید کرد که چنین خبری دروغ است.

وی افزود: یک روزنامه محلی دو خبر دروغ منتشر کرد؛ نخست نشست دیپلمات های ایران در منزلم درباره انتخابات آینده و دیگری پایان یافتن مشورت ها و اتخاذ موضع مشارکت در آن، چنین چیزی اصلا از آن اطلاع ندارم... ظاهراً ناشر محترم گمان می کرد که دیدگاهم عدم مشارکت است و لذا آگاهانه آن را برعکس منعکس کرد.

پیش از این نیز سفارت جمهوری اسلامی ایران در منامه با صدور بیانیه ای خبر روزنامه «الوطن» وابسته به دیوان پادشاهی بحرین مبنی بر دیدار دیپلمات های این سفارت با شیخ «عیسی قاسم» مرجع شیعیان این کشور را تکذیب کرد.

در بیانیه سفارت ایران در منامه خطاب به سر دبیر روزنامه الوطن آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران اعلام می دارد که خبر صفحه نخست روزنامه الوطن در تاریخ 2 - 10 – 2014 تحت عنوان «مشورت دیپلماتیک ایران با عیسی قاسم به منظور تصمیم گیری درباره انتخابات» دروغ وعاری از صحت است و تاکید می دارد که هیچ گونه دیداری بین دیپلمات های سفارت و جناب آیت الله شیخ عیسی قاسم صورت نگرفته است.

روزنامه الوطن بحرین با انتشار خبر مذکور مدعی شده بود که جمعیت الوفاق بحرین منتظر نتیجه مشورت هاست تا موضع نهایی خود درباره مشارکت و یا عدم مشارکت در انتخابات آینده بحرین اتخاذ کند.

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :