برنامه ریزی اردن برای اقدام علیه داعش

۱۴ مهر ۱۳۹۳ | ۲۰:۲۹ کد : ۱۹۳۹۳۰۳ سرخط اخبار

روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز اعلام کرد که اردن هزمان با اتخاذ تدابیری برای مدیریت افراط گرایی در کشورش، برای اقدام نظامی علیه داعش برنامه ریزی می کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس روزنامه بریتانیایی «فایننشال تایمز»، اعلام کرد که اردن طرح هایی را برای مقابله با افراط گرایان حامی داعش اجرا می کند.

بر اساس این خبر اردن در حال برنامه ریزی برای اقدام نظامی علیه داعش است و در همین راستا نیز تعدادی از حامیان افراط گرای این گروهک را در کشور به اتهام حمایت از داعش بازداشت کرده است.

اخیرا نیز اردن یک فرد افراط گرای اردنی را به اتهام جلب ترحم مردم به داعش از ظریق شبکه های اجتماعی بازداشت و بر اساس قانون مباره با تروریسم محاکمه کرده است.

این روزنامه ضمن تأکید بر اینکه اردن بیش از 60 نفر را تا کنون در ارتباط با طرح اخیر برای مقابله با گروه های افراط گرا بازداشت کرده افزود: مقامات اردنی از روحانیان و مدرسین مراکز مذهبی خواسته علیه داعش و گروه های افراط گرا سخنرانی و موعضه کنند.

اردن که از بیم شورش داخلی حامیان داعش بارها اعلام کرده بود که در اقدام نظامی علیه داعش مشارکت نمی کند در اولین حمله ائتلاف آمریکایی ضد داعش در خاک سوریه مشارکت داشته است.

کلید واژه ها: رفع تحریم


نظر شما :