پوتین غرب را با کلاهک‌های هسته‌ای خود تهدید کرد

۲۸ مهر ۱۳۹۳ | ۱۳:۴۳ کد : ۱۹۳۹۸۰۲ سرخط اخبار

ولادیمیر پوتین غرب را با 5000 هزار کلاهک هسته ای کشورش تهدید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از اگزماینر، تنها چند روز پیش از کنفرانس سالانه آسیا-اروپا در میلان، رییس جمهور روسیه، آمریکا و متحدانش را در لفافه به مقابله احتمالی اتمی تهدید کرده بود؛ تهدیدی که جهان را در آستانه جنگ جهانی سوم قرارمی دهد.

پیشتر روزنامه صربستانی «پولتیکا» به نقل از پوتین نوشته بود: همکاران ما باید متوجه باشند که تلاش برای بی ثبات کردن روسیه از طریق اقدامات ناعادلانه، نامشروع و محدودکننده شرایط اوکراین را تثبیت نمی کند و تنها گفت وگو ها را پیچیده تر خواهد کرد.

رهبر روسیه ابراز امیدواری کرد که سران کشورهای غربی متوجه «بی دقتی در تلاش ها برای تهدید روسیه» شده اند و به آنها «خطر درگیری با بزرگترین قدرت های اتمی جهان» را گوشزد کرد.

این سخنان پوتین بیانیه مستقیم یک جنگ نیست اما سخنانی است که جنگ سرد را یادآوری می کند.

با این حال، تهدیدات اینچنینی معمولاً چیزی جز یک بلوف سیاسی و تهدید صرف درباره آغاز جنگ جهانی برای دستیابی به قدرت بیشتر در بحران ها یا تنش های سیاسی نیست.

به نوشته اگزماینر باید به این نکته توجه کرد که اظهارات پوتین هنوز هم واکنشی به تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه این کشور در جریان الحاق کریمه است. او طی روزهای اخیر باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا را مستقیماً مورد خطاب قرار داد: باراک اوباما در دستورالعملی که به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه داد، «تجاوز روسیه در اروپا» را در بین سه تهدید بزرگ علیه بشریت در کنار بیماری ابولا و گروه تروریستی داعش قرار داد. اما ایجاد تحریم های اقتصادی علیه تمام بخش های اقتصادی روسیه چیزی غیر از دشمنی و خصومت نیست.


نظر شما :