رئیس‌جمهور هفته آینده عازم باکو می‌شود

۱۱ آبان ۱۳۹۳ | ۱۷:۴۴ کد : ۱۹۴۰۳۵۶ سرخط اخبار

رؤسای کمیسیون های مجلس آذربایجان در دیدار با هیأت پارلمانی ایران اعلام کردند که رئیس جمهوری اسلامی ایران اواخر هفته آینده به باکو پایتخت این کشور سفر می کند.

به گزارش فارس، هیأت پارلمانی ایران که به ریاست مؤید حسینی صدر به جمهوری آذربایجان سفر کرده، با «اسدالله ابراهیم اف» رئیس کمیسیون کشاورزی، هادی رجبلی رئیس کمیسیون تأمین اجتماعی و «شمس الدین» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس آذربایجان دیدار و گفت وگو کردند.

حسینی صدر در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات دینی و فرهنگی ایران و آذربایجان، اظهار داشت: توسعه روابط پارلمانی میان 2 کشور در قالب گروه های دوستی-پارلمانی و کمیسیون های تخصصی به گسترش هر چه بیشتر روابط سیاسی و دوستانه فیمابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان منجر خواهد شد و بستر لازم برای همکاری های 2 کشور در سایر عرصه ها را فراهم می نماید.

رئیس کمیته پتروشیمی مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حجم ناچیز روابط تجاری و اقتصادی دو کشور، تصریح کرد: در حال حاضر حجم مبادلات اقتصادی 2 کشور در بخش های مختلف در قیاس با ظرفیت های 2 کشور بسیار ناچیز است و باید با مساعی مشترک مقامات 2 کشور از ظرفیت های موجود استفاده بهتری برای گسترش روابط اقتصادی فیمابین برد.

حسینی صدر ادامه داد: با توجه به روابط حسنه 2 کشور در طول تاریخ و حُسن همجواری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، چشم انداز روشنی فراروی همکاری های 2 کشور وجود دارد.

نمایندگان مجلس آذربایجان نیز در این دیدار با اشاره به استقبال از روابط پارلمان های 2 کشور، بر این نکته تأکید کردند که روابط میان پارلمان های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان تسهیل کننده ارتباطات بخش خصوصی 2 کشور و ارتباطات نزدیک میان دو ملت خواهد بود.

رؤسای کمیسیون های مجلس آذربایجان با اشاره به سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران در اواخر هفته آینده به باکو پیشنهاد کردند که حسن روحانی در پارلمان آذربایجان سخنانی درباره چشم انداز روابط 2 کشور ایراد نمایند.

قابل ذکر است که در این دیدار، مسعود پزشکیان، الهویردی دهقانی و محمدعلی اسفنانی نیز حضور داشتند که جداگانه در زمینه نحوه بسط و توسعه روابط پارلمانی و دوستانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با رؤسای کمیسیون های کشاورزی، تأمین اجتماعی و اقتصادی جمهوری آذربایجان گفت وگو و رایزنی کردند.

کلید واژه ها: جمهوری آذربایجان ایران و جمهوری آذربایجان


نظر شما :