اشرف‌غنی: افغانستان و ناتو تهدیدات مشترکی دارند

۱۶ آبان ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۰ کد : ۱۹۴۰۵۲۳ سرخط اخبار

رئیس جمهور افغانستان در یک نشست خبری مشترک با دبیر کل جدید ناتو اظهار داشت: افغانستان و ناتو با تهدیدهای مشترکی مواجه هستند.

به گزارش فارس اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان روز گذشته در یک نشست خبری مشترک با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در کابل، ضمن سپاس از همکاری های ناتو با این کشور، اظهار داشت: افغانستان و ناتو با تهدیدهای مشترکی مواجه هستند.

وی افزود: افغانستان در خط مقدم تهدیدهای مشترک افغانستان و ناتو قرار دارد.

گسترش سریع تهدیدهای امنیتی، یکی از ابعاد منفی جهانی شدن است

اشرف غنی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: ما در عصر جهانی شدن به سر می بریم و هیچ کشوری نمی تواند خود را از مسیر پیامدهای پر تعداد روند جهانی شدن دور نگه دارد.

وی افزود: جهانی شدن ابعاد مثبت و منفی بسیاری دارد و یکی از ابعاد منفی جهانی شدن، امکان گسترش و توسعه تهدیدهای امنیتی از یک کشور به کشورهای دیگر است.

رئیس جمهور افغانستان تأکید کرد: ادامه همکاری های ناتو با افغانستان به معنای مبارزه مشترک علیه تهدیدهایی است که با استفاده از روند جهانی شدن، توان توسعه دارند.

پایان مأموریت نظامی ناتو پایان همکاری با افغانستان نیست

دبیرکل ناتو در این نشست خبری گفت: پایان مأموریت نظامی ناتو در افغانستان پایان همکاری با این کشور نیست.

وی افزود: ناتو پس از پایان مأموریت نظامی خود در افغانستان، همکاری های خود با این کشور را با ایفای نقش مشاوره و آموزش به نیروهای امنیتی افغانستان ادامه خواهد داد.

دبیرکل ناتو نسبت به توانایی نیروهای امنیتی افغانستان، اظهار اطمینان نمود و گفت: نیروهای امنیتی افغانستان تاکنون شهامت شایسته تقدیری از خود نشان داده اند.

کلید واژه ها: ناتو جهانی شدن


نظر شما :