پوتین: همه می‌دانند تحریم‌ها راه‌ حل مشکلات نیست

۲۵ آبان ۱۳۹۳ | ۱۳:۲۴ کد : ۱۹۴۰۸۵۶ سرخط اخبار

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه اعضای جی 20، دیگر درک می کنند تحریم راه حل مشکلات نیست، تاکید کرد بحران اوکراین هنوز هم می تواند از طریق مسالمت آمیز حل و فصل شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز شنبه با اشاره به اینکه اعضای گروه جی 20 دیگر درک می کنند که تحریم راه حل مشکلات نیست، تاکید کرد که بحران اوکراین هنوز هم می تواند از طریق مسالمت آمیز حل و فصل شود.

وی همچنین یادآور شد که این درک کلی در گروه جی-20 وجود دارد که اقدامات تحریم کننده به همه آسیب خواهد رساند و لازم است تا راه حلی برای وضعیت بوجود آمده پیدا شود.

طبق گزارش خبرگزاری «ایتارتاس»، به عقیده پوتین، تلاش های برخی کشورها برای حل و فصل مسائل تنها بر اساس منافع آنها می توانند باعث ادامه یافتن مشکلات در سطح جهان شود.

رئیس جمهوری روسیه صبح امروز در کنفرانس مطبوعاتی در پایان نشست سران گروه 20 در استرالیا همچنین تاکید کرد که مناقشه کنونی در اوکراین دارای دورنمای خوبی برای حل شدن از راه مسالمت آمیز است.

وی گفت: «به عقیده من، اوضاع در مجموع قابل حل و فصل شدن است، هرچند ممکن است این مسئله برای برخی عجیب به نظر برسد، ولی اکنون ساختار لازم برای این منظور در هر دو طرف بوجود آمده است که تاکنون هم موفق شده مشکلات موجود، بخصوص منافع مردم در همه نقاط اوکراین و از جمله مناطق شرق و جنوب این کشور را حل و فصل کند».

رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه پیش از پایان نشست سران گروه 20، شهر «بریزبین» محل برگزاری این نشست در استرالیا را ترک کرد.

نشست امسال جی-20 در حالی برگزار شد که بحران اوکراین و تنش کم سابقه میان غرب و روسیه بر آن سایه افکنده بود و اغلب سران کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا سعی در قدرت نمایی در برابر روسیه داشتند.

«استفان هارپر» نخست وزیر کانادا و «تونی ابوت» نخست وزیر استرالیا از جمله کسانی بودند که پیش از دیدار با پوتین با به کار بردن ادبیاتی غیردیپلماتیک، از وی خواستند به آنچه حمایت از استقلال طلبان شرق اوکراین خواندند، پایان دهد. «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس هم روسیه را فشار آوردن بر کشورهای کوچکتر متهم کرد.

کلید واژه ها: اوکراین


نظر شما :