کمک مستشاران ایرانی به ارتش عراق

۲۵ آبان ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۸ کد : ۱۹۴۰۸۷۲ سرخط اخبار
استاندار کربلا با انتقاد از رفتار دوگانه ائتلاف بین المللی در مبارزه با تروریسم تاکید کرد مشاوره های ایران به مبارزان جبهه مردمی در روند آزادسازی جرف النصر بسیار سودمند بود.
 
«عقیل الطریحی» استاندار کربلا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، با انتقاد از رفتار دوگانه ائتلاف بین المللی در مبارزه با تروریسم تاکید کرد که مشاوره های ایران به مبارزان جبهه مردمی در روند آزادسازی جرف النصر(جرف الصخر) بسیار سودمند بود.
 
الطریحی تاکید کرد: ائتلاف بین المللی تاکنون کمک شایسته ای به مبارزه با تروریسم نکرده است در حالی که ما امید داشتیم حملات هوایی ائتلاف کارآمدتر باشد.
 
وی افزود: برخی اعضای ائتلاف درباره چگونگی موفقیت عملیات زمینی ما در جرف النصر تردید داشتند در حالی که ما خود در این عملیات ها شرکت داشته و خواهیم داشت.
 
الطریحی گفت: کشورهای عضو ائتلاف بین المللی ضد داعش در مبارزه با تروریسم رفتار دوگانه ای داشته اند در حالی که تروریسم در هر جایی تروریسم است و برخورد با آن هیچ مکانی را استثنا نمی کند.
 
استاندار کربلا درباره نقش ایران در مبارزه با گروهک تروریستی داعش در عراق گفت: مستشاران ایران در جریان عملیات جرف النصر در میدان حاضر بودند و مشاوره های خوب خود را در اختیار مبارزان جبهه مردمی قرار دارند.
 
وی در عین حال تاکید کرد که پاکسازی و عملیات آزادسازی جرف النصر صرفا توسط نیروهای عراقی انجام شد و ایران با مشاوره های سودمند خود به موفقیت عملیات کمک کرد.
 
الطریحی درباره سفر دیروز ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به عراق گفت: آمریکا با خطر تروریسم تهدید می شود همانگونه که همه جهان و نه تنها عراق از سوی تروریسم تهدید می شود.
 
وی تصریح کرد: تروریسم نه تنها عراق بلکه همه صلح جهانی را تهدید می کند و تروریسم نه تنها در منطقه بلکه در همه جهان و حتی آمریکاست، بنابراین عراق به کمک همه کشورهای دوست و برادر و همسایگان خود نیاز دارد.
 
استاندار کربلا افزود: امروز جهان با مشکل صادرات تروریسم روبرو است آن هم به کشورهایی که بسیار ایمن و باثبات بوده و تصور آن را نمی کردند که روزی تروریسم به کشورشان نفوذ پیدا کند و امروز اتباعی از کشورهای غربی و اروپایی که در اقدامات تروریستی منطقه مشارکت داشته اند هنگام بازگشت به کشورشان حملاتی تروریستی را طراحی می کنند، بنابراین تروریسم خطری جهانی شده و ما امیدواریم که این کشورها همکاری خود را با عراق تقویت کرده زیرا گام هایی که تاکنون برداشته شده به اندازه کافی و لازم تاثیرگذار نبوده است.

کلید واژه ها: جرف النصر ائتلاف بین المللی کربلا مبارزه با تروریسم


نظر شما :