احتمال توافق بیشتر از عدم توافق است

۲۸ آبان ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۶ کد : ۱۹۴۰۹۶۷ سرخط اخبار

یک مقام ارشد اسرائیلی در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» احتمال حصول توافق را بیش از شکست مذاکرات دانسته است.

به گزارش فارس، یک مقام اسراییلی به روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» گفته است که تل آویو بر این باور است که «توافق کلی» هسته ای بین ایران و 1+5 پیش از ضرب الاجل سوم آذر محتمل تر از حصول هیچ توافقی است.

این دیپلمات رژیم صهیونیستی ادامه داد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسراییل و کابینه اش در صورت حصول «توافق دست و دلبازانه» قصد لابی با رهبران آلمان و فرانسه دارند؛ این دیپلمات افزود نتانیاهو در پی لابی با دولت اوباما نیست.

دهمین دور از مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 امروز با ناهار کاری «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان و «کاترین اشتون» هماهنگ کننده 1+5 در وین، پایتخت اتریش شروع شد. این دور از مذاکرات آخرین دور مذاکرات پیش از ضرب الاجل سوم آذر است.

جروزالم پست همچنین نوشته است که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا که به انگلیس سفر کرده، در آنجا مقامات کشورهای خاورمیانه را در جریان روند مذاکرات قرار می دهد. بر اساس برنامه وزارت خارجه آمریکا، کری قرار است در لندن با وزیران خارجه عمان، مصر و امارات دیدار کند. کری روز گذشته هم در تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، وی را در جریان آخرین تحولات مذاکرات هسته ای قرار داد.


نظر شما :