بارزانی: داعش از صدام هم بدتر است

۲۸ آبان ۱۳۹۳ | ۲۱:۱۶ کد : ۱۹۴۰۹۹۷ سرخط اخبار

رئیس منطقه کردستان عراق گفت: داعش ظالم ترین و وحشی ترین دشمنی است که کردها با آن مواجه شده اند و حتی از دیکتاتور سابق عراق نیز بدتر است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری یورو نیوز، مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق و رهبر ناسیونالیست و کارکشته کردها که سال ها برای حق کردها در عراق به سختی مبارزه کرده است، گفت: این یک جنگ جدید، یک تاکتیک جدید و یک جنگ ایدئولوژیک است. این تروریست های وحشی و ظالم به هیچ چیز رحم نمی کنند. در نتیجه داعش حتی در مقایسه با حکومت صدام که با آن مبارزه کردیم، وحشی ترین و ظالم ترین سازمان است.

اما درست همان موقعی که نیروهای پیشمرگ وی با شبه نظامیان داعش در عراق و سوریه در حال مبارزه بودند، بارزانی به دنبال فروپاشی ارتش عراق در مقابل حمله شبه نظامیان داعش، دستاوردهای منطقه ای در عراق به دست آورد.

نیروهای کرد همزمان با فرار نیروهای ارتش عراق از منطقه، شهر نفت خیز کرکوک را در تابستان سال جاری میلادی تصرف کرده و فرصت های دولت منطقه ای کردستان عراق برای استقلال را افزایش دادند.

بارزانی پس از تصرف کرکوک، از شرکت در مذاکرات در مورد قدم سیاسی بعدی دولت منطقه ای اش امتناع کرده و گفت: مردم کرد درباره آینده شان تصمیم می گیرند. هیچ کس درباره آینده مردم کرد تصمیم گیری نخواهد کرد.

مسعود بارزانی در مصاحبه جامعی با شبکه تلویزیونی «فرانسه 24» گفت: درخواست های کردها از ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای ارسال سلاح های سنگین در مبارزه علیه داعش، به طور کامل اجابت نشد.

وی در این مصاحبه از فرانسه و اعضای این ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای کمک هایشان در مبارزه با داعش تشکر کرد، اما گفت: این ائتلاف در ارسال میزان سلاح های سنگین مورد نیاز برای متوقف کردن حمله داعش به عراق ناکام مانده است.

وی ادامه داد: تمام حمایتی که تاکنون دریافت کرده ایم، به سطح لازم نرسیده است. سیستم های تسلیحات سنگین همچون نفربرهای زرهی، هلی کوپتر و توپخانه را که برای جنگ علیه داعش نیاز داشتیم، دریافت نکردیم.

اظهارات بارزانی زمانی منتشر شد که نیروهای پیشمرگ کرد در سوریه برای کنترل شهر مرزی کوبانی در حال انجام حمله ای علیه داعش هستند. نیروهای کرد به کمک حملات هوایی تحت رهبری آمریکا در روزهای اخیر پیشروی کرده اند، اما در هیچ یک از طرفین هیچ دستاورد یا تلفات خاصی گزارش نشده است.

بارزانی گفت: جنگ هنوز تمام نشده، درست است که داعش ضعیف شده، اما آنها توانایی کامل خود برای حمله را از دست نداده اند.

کلید واژه ها: بارزانی


نظر شما :