نباید اجازه داد ایران میز مذاکره را ترک کند

۳۰ آبان ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۸ کد : ۱۹۴۱۰۶۱ سرخط اخبار

مشاور اسبق کاخ سفید در امور ایران و خلیج فارس با اشاره به احتمال تکرار تجربه 2005 شکست تلاش های دیپلماتیک برای حل پرونده ایران، تصریح کرد که نباید اجازه داد که ایران میز مذاکره را ترک کند.

 به گزارش فارس، «گری سیک» مشاور کاخ سفید در امور ایران و خلیج فارس در شورای امنیت ملی دولت دولت جیمی کارتر طی یادداشتی در مجله «پولتیکو» با اشاره به اینکه نباید اجازه داد ایران از میز مذاکرات هسته ای کناره گیری کند، تاکید کرد که در صورت شکست مذاکرات همانند سال 2005 می توان انتظار داشت که مخالفان توافق در تهران و واشنگتن و دیگر کشورها درباره نیت های طرف مقابل ابراز تردید کنند.

گری سیک با اشاره به اینکه شکست در مذاکرات منجر به حاشیه کشاندن دولت حسن روحانی و تیم وی خواهد شد تصریح می کند که ایران در صورت عدم دستیابی به توافق تولید غنی سازی 20 درصد را از سر خواهند گرفت.

این تحلیل گر برجسته آمریکایی در ادامه تاکید کرد که عدم دستپیابی به توافق با ایران در موعد مقرر شده در 24 نوامبر-3 آذر منجر به تقویت جناح ضد ایرانی در داخل آمریکا می شود که رژیم تحریم هخا علیه ایران را وضع کردند، می افزاید: یکی از موفقیت های اوباما حفظ کردن هماهنگی میان 5+1 بود درحالی که کشورهای این گروه در قبال مسائلی چون سوریه و اوکراین با یکدیگر دارای اختلاف بودند.


نظر شما :