داعش برای مخالفانش ویروس می‌فرستد!

۲۹ آذر ۱۳۹۳ | ۲۱:۱۴ کد : ۱۹۴۲۱۱۰ سرخط اخبار

یک سازمان آمریکایی از اقدام عناصر داعش در ارسال ویروس به رایانه مخالفان خود برای شناسایی آنان خبر داد.
 
به گزارش العالم، سازمان "سیتیزن لب" که در زمینه امنیت اطلاعات اینترنتی فعال است، اعلام کرد که داعش به صفحات مخالفان خود در سوریه ویروس فرستاده است.
 
بر اساس این گزارش، صفحه ای با عنوان "رقه مخفیانه سر بریده می شود" در یکی از شبکه های اجتماعی منتشر شده است که این صفحه با ورود ویروس دچار اختلال شده است. هر چند محققان دانشگاه تورنتو (کانادا) مطمئن نیستند که آیا این ویروس ساخته داعش است یا نَه، ولی نحوه ویروسی کردن صفحه مذکور نشان می دهد که داعش در این امر دست دارد.
 
داعش استان رقه به عنوان پایگاه اصلی خود در سوریه قرار داده است؛ و با وجود ادعاها و وعده های این گروه درباره نحوه تعامل با مردم، هر از گاهی خبرهای هولناکی از نحوه برخورد داعش با مردم منتشر می شود.
 
عکسها و فیلمهای منتشر شده از رقه، بیانگر آن است که عناصر داعش برای ارعاب مردم، هر از گاهی عده ای را به بهانه های مختلف سربریده و یا سنگسار می کند.
 
سیتیزن لب افزود: عناصر داعش با عنوان سوری های مقیم کانادا ایمیل هایی را برای مخالفان این گروه تروریستی می فرستند و به دروغ از آنها می خواهند که اطلاعات آنها را درباره اوضاع رقه منتشر کنند و مخالفان داعش پس از بازکردن لینک های ارسالی ناخواسته ویروس را وارد رایانه های خود می کنند.
 
این سازمان اعلام کرد: عناصر داعش پس از ورود ویروس به دستگاه های مخالفان خود می توانند موقعیت جغرافیایی کاربر را مشخص کنند، و متعاقباً وی را به دام انداخته و یا تهدید و یا حتی اعدام کنند.
 
به عنوان مثال؛ خبرنگاری آمریکایی به نام جیمز فولی سال 2012 هنگام خروج از یک کافی نت در سوریه توسط داعش ربوده و اعدام شد.

کلید واژه ها: عناصر داعش


نظر شما :