درگیری‌ در بحرین در پی دستگیری دبیرکل الوفاق

۰۸ دی ۱۳۹۳ | ۱۶:۴۳ کد : ۱۹۴۲۴۳۹ سرخط اخبار
در پی دستگیری شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین، شامگاه یکشنبه درگیری های پراکنده ای بین معترضان و نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه روی داد.
 
به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری از منامه، وکیل شیخ علی سلمان بعدازظهر یکشنبه اعلام کرد که وزارت کشور بحرین موکل او را دستگیر کرده و او را به تحریک اغتشاشات ضد دولتی و تلاش برای سرنگونی رژیم بحرین متهم کرده است.
 
عبدالله الشملاوی وکیل شیخ سلمان گفت: این اتهامات مربوط به سخنرانی های او از سال 2012 تاکنون است.
 
جمعیت الوفاق بحرین نیز شامگاه یکشنبه اعلام کرد که شیخ سلمان دبیر کل این گروه پس از 12 ساعت بازجویی بدون حضور وکیلش بازداشت شده است.
 
اتهام ها علیه دبیر کل الوفاق در حالی است که شیعیان بحرین از سال 2011 اعتراضاتی علیه تبعیض های مذهبی انجام داده و خواستار اصلاحات سیاسی در این کشور شده اند.
 
این در حالی است که رژیم های اقتدارگرا و موروثی کشورهای حاشیه خلیج فارس از رسیدن موج تغییرات سیاسی از شمال آفریقا به این منطقه نگران هستند.
 
برخی کارشناسان تلاش کشورهایی مانند عربستان و امارات در زمینه پایین نگاه داشتن قیمت نفت را با هدف تداوم وابستگی اقتصادی آمریکا به نفت خلیج فارس و به تبع آن ، تداوم حمایت های سیاسی واشنگتن از رژیم های سیاسی بسته این منطقه ارزیابی می کنند.

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :