ائتلاف شیعیان عراق خواستار آزادی شیخ سلمان

۱۲ دی ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۹ کد : ۱۹۴۲۵۹۲ سرخط اخبار
ائتلاف همپیمانی عراق در بیانیه ای بازداشت دبیرکل جمعیت ملی- اسلامی «الوفاق» در بحرین را «اقدامی خطرناک» خواند و از رژیم بحرین آزادی «فوری» وی را خواستار شد.
 
به گزارش تسنیم به نقل از «سومریه نیوز»، ائتلاف ملی عراق در بیانیه ای اعلام کرد،«تحولات سیاسی در کشور بحرین با اقدام رژیم در بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت ملی- اسلامی الوفاق به سمت وخامت بیشتر پیش می رود.»
 
ائتلاف ملی تاکید کرد:«اینچنین اقدامات علیه رهبران ملی میانه رو و حامی اقدامات مسالمت آمیز که برای مبارزه با ظلم، فساد و به حاشیه رانده شدن قیام کرده اند، نابخردانه است که منافع عالی کشور و همزیستی اجتماعی در آن را با خطر واقعی روبه رو می کند.»
 
ائتلاف ملی عراق در ادامه بیانیه خود، از دولت بحرین خواسته است شیخ علی سلمان را فورا آزاد و در ساختار سیاسی این کشور تجدید نظر کند و به مطالبات مردمی پاسخ دهد.
 
این در حالی است که «زاهر العبادی» نماینده عضو جریان «الاصلاح الوطنی» در عراق، روز گذشته اعلام کرده بود دولت عراق تحرکات دیپلماسی را برای پایان دادن به پرونده بازداشت «شیخ علی سلمان» آغاز کرده است.
 
العبادی تأکید کرد زندانی کردن شیخ سلمان عواقب ناگواری در بحرین به همراه خواهد داشت .
 
براساس این گزارش، شیخ سلمان 49ساله روز 28 دسامبر 2014 علی در منامه به اتهام «تحریک علیه نظام حاکم و دعوت به سرنگونی آن و نیز تحریک علیه یک گروه خاص از مردم» دستگیر شد.
 
یک روز بعد دادستانی کل بحرین نیز اتهامات او را «تحریک به تغییر نظام حاکم با توسل به زور و تهدید و استفاده از راههای غیرقانونی و توهین آشکار به وزارت کشور اعلام کرد».
 
بحرین یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد و متحد نزدیک واشنگتن و مقر ناوگان پنجم آن است و از فوریه 2011 صحنه اعتراضات مردمی به رهبری شیعیان است که پادشاهی مشروطه را خواستار هستند.
 

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :