واکنش به حمایت ایران از روحانی بحرینی‎

۱۳ دی ۱۳۹۳ | ۰۵:۱۴ کد : ۱۹۴۲۶۰۷ سرخط اخبار

دبیرکل اتحادیه عرب که در قبال سرکوبگری های آل خلیفه سکوت پیشه کرده است، نسبت به اظهارات مسئولان ایرانی درباره بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین واکنش نشان داد و آن را «دخالت در امور بحرین» دانست.

 
 
به گزارش فارس، نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب که تاکنون هیچ گونه موضع گیری درباره اقدامات خشونت آمیز در بحرین و بازداشت شیخ علی سلمان نکرده است، اظهارت مقامات ایرانی در حمایت از روحانی برجسته شیعی بحرین را محکوم کرد.
 
دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه ای اعلام کرد که «اظهارات اخیر مسئولان ایرانی در خصوص اوضاع بحرین نقض قوانین بین المللی و دخالت در امور داخلی این کشور است».
 
 العربی در ادامه مدعی شد: «چنین اظهاراتی به حسن روابط همسایگی خدشه وارد می کند و امنیت منطقه خلیج(فارس) را در معرض تهدید و خطر قرار می دهد».
 
اتحادیه عرب به دبیرکلی نبیل العربی در حالی در قبال بازداشت ها و خشونت ها در بحرین سکوت پیشه می کند که حتی آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیز درباره آن ابراز نگرانی کردند.
 
اتحادیه اروپا سه‎شنبه گذشته با صدور بیانیه ای بازداشت شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق، بزرگترین گروه شیعه مخالف در بحرین را تهدیدی برای این کشور دانست و اعلام کرد که بازداشت وی خطراتی به همراه دارد که اوضاع دشوار سیاسی و امنیتی در بحرین را تهدید می کند.
 
ایران و آمریکا نیز از بازداشت یکی از رهبران مخالفان در بحرین به شدت انتقاد کردند. همزمان وزارت خارجه بحرین پیگیری های محمدجواد ظریف برای آزادی این مخالف سیاسی بحرینی را محکوم کرد.
 
وزارت خارجه امریکا نگرانی عمیق خود را از بازداشت شیخ علی سلمان، رهبر مخالفان بحرین ابراز کرد و هشدار داد که این بازداشت می تواند به تنش های بیشتری بینجامد.
 
در همین ارتباط، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: اگر بخواهیم بین سوریه و بحرین مقایسه کنیم می بینیم که همه جهان به اسم ملت سوریه به پا خاسته اند اما درباره بحرین حتی یک صدا هم از کسی برنمی خیزد.

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :