چه کسانی برای شاه شدن آماده می‌شوند؟+تصاویر

۲۸ دی ۱۳۹۳ | ۱۹:۵۳ کد : ۱۹۴۳۲۵۶ سرخط اخبار

«عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه ۹۰ ساله عربستان که به گفته دیوان پادشاهی این کشور از بیماری التهاب ریه رنج می برد، نزدیک به سه هفته است که در بیمارستان بستری شده و گمانه های زیادی درباره وضعیت جسمی وی منتشر شده است.

هنوز گزارش یا تصویری از ملک عبدالله در بیمارستان منتشر نشده است که نشان بدهد وی در قید حیات است.

در این شرایط تعدادی از نوادگان و فرزندان موسس خاندان آل سعود بخت بلندتری از دیگران برای به دست آوردن تاج و تخت این کشور دارند. هر یک از اینها در مدت اخیر با سفر به آمریکا یا دیدار با مقامات آمریکایی در عربستان، در حال رایزنی برای تثبیت قدرت خود در آینده این کشور هستند.

پادشاه عربستان که در بستر بیماری به سر می برد، سال ۲۰۰۵ هنگامی که برادرش «ملک فهد» درگذشت جانشین وی شد، ملک عبدالله «ملقب به ابو متعب» طی چند سال گذشته بارها تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
 

ولی عهـد؛ سلمان بن عبدالعزیز

 

چه کسانی برای شاه شدن آماده می‌شوند؟+عکس


برادر ناتنی پادشاه که ۱۳ سال از وی کوچکتر است و در سال ۲۰۱۲ و بعد از مرگ «نایف بن عبدالعزیز» ولی عهد عربستان به عنوان جانشین وی انتخاب شد.
 
جانشین ولی عهـد؛ مقرن بن عبدالعزیز

 

چه کسانی برای شاه شدن آماده می‌شوند؟+عکس

کوچک ترین فرزند پسر مؤسس خاندان آل سعود که در سال ۱۹۴۵ متولد شده و سال گذشته، ملک عبدالله او را جانشین ولی عهد معرفی کرد.
 
رئیس گارد ملی؛ متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز

 

چه کسانی برای شاه شدن آماده می‌شوند؟+عکس

شاهزاده سعودی و فرزند ملک عبدالله است که در سال ۱۹۳۵ به دنیا آمده و بعد از تغییر دفتر گارد ریاست جمهوری به وزارت گارد ملی، او در سال ۲۰۱۳ به عنوان وزیر گارد ملی انتخاب شد.
 
وزیر کشور؛ محمد بن نایف بن عبدالعزیز
 
چه کسانی برای شاه شدن آماده می‌شوند؟+عکس

وزیر کشور عربستان و پسر ولی عهد پیشین است که جانشین عمویش «احمد بن عبدالعزیز» یکی از هفت سدیری شد و در سال ۲۰۰۹ از سوء قصد، جان به در برد.
 
وزیر قدیمی امور خارجه؛ سعود الفیصل

 

چه کسانی برای شاه شدن آماده می‌شوند؟+عکس

شاهزاده ۷۵ ساله سعودی وزیر خارجه عربستان در طول ۴۰ سال گذشته و جانشین پدرش ملک فیصل شد که او به صورت همزمان وزیر خارجه و پادشاه بود.
 
وزیر آموزش و پرورش؛ خالد بن فیصل
 
چه کسانی برای شاه شدن آماده می‌شوند؟+عکس

خالد بن فیصل بن عبدالعزیز (وسط) وزیر آموزش و پرورش عربستان است که با توجه به عضویتش در هیأت بیعت عربستان یکی از چهره های تأثیرگذار این کشور به شمار می رود.
 
سلطان بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود

 

چه کسانی برای شاه شدن آماده می‌شوند؟+عکس


در سال ۱۹۵۶ به دنیا آمده و اولین فضا نوردعرب د رتارخ به شمار می آید و در حال حاضر ریاست کمیته عمومی گردشگری و آثار باستانی در عربستان را بر عهده دارد و موسس باشگاه نیروی هوایی عربستان نیز به شمار می آید.

کلید واژه ها: ملک عبدالله


نظر شما :