روسیه: ایران را به جنگ با عربستان تشویق خواهیم کرد

۲۳ بهمن ۱۳۹۳ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۹۴۴۱۹۰ سرخط اخبار

یک مقام وزارت دفاع روسیه گفت که اگر امریکا اوکراین را تسلیح کند، مسکو آن را اعلان جنگ تلقی می کند. این اقدام نه تنها تنش را در منطقه افزایش می دهد بلکه کرملین را وادار به پاسخی نامتقارن علیه واشنگن و متحدانش در دیگر جبهه ها می کند.

به گزارش تسنیم، بیزنس اینسایدر نوشت: یک مقام وزارت دفاع روسیه گفت که اگر امریکا اوکراین را تسلیح کند، مسکو آن را اعلان جنگ تلقی می کند. این اقدام نه تنها تنش را در منطقه افزایش می دهد بلکه کرملین را وادار به پاسخی نامتقارن علیه واشنگن و متحدانش در دیگر جبهه ها می کند.
 
ایوگنی بوژینکسی ژنرال بازنشسته ارتش روسیه که اکنون در یک انتسیتو پژوهشی مشغول به کار است گفت: مسکو تسلیح اوکراین توسط امریکا را حضور مستقیم این کشور در درگیری ها تلقی می کند.
 
یک عضو هیات مشاوران وزارت دفاع روسیه که حاضر به افشای نامش نبود به روزنامه روسی مسکو تایمز گفت: در صورتی که آمریکا به تسلیح اوکراین بپردازد، مسکو به درخواست همیشگی چینی ها برای ارائه تکنولوژی های برتر دفاعی پاسخ مثبت می دهد.
 
وی افزود: این تکنولوژی به چین در ساخت سلاح هایی که قادر به ضربه جدی به نیروی دریایی آمریکا است، کمک قابل توجهی می کند.
 
این مقام وزارت دفاع روسیه ادامه داد: ما می توانیم ایران را تشویق به جنگ با عربستان سعودی یا حمایت از آنها در این نبرد بکنیم، در این صورت قیمت نفت افزایش بسیاری خواهد داشت.
 
وی اضافه کرد: این دو پاسخ، تنها دو واکنش احتمالی روسیه خواهد بود.
 

کلید واژه ها: وزارت دفاع روسیه تسلیح وزارت دفاع اوکراین


نظر شما :