اگر توافق با ایران خوب است چرا از ما پنهان می کنید؟

۲۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۹:۴۵ کد : ۱۹۴۴۳۸۸ سرخط اخبار

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل از اقدام اوباما در پنهان کردن اطلاعات مربوط به مذاکرات هسته ای ایران از تل آویو انتقاد کرد.نتانیاهو به اوباما: اگر توافق با ایران خوب است چرا از ما پنهان می کنید؟

به گزارش عصر ایران، در روزهای گذشته برخی رسانه های اسراییلی از جمله هاآرتص با انتشار گزارش هایی از تصمیم جدید دولت اوباما برای محدود کردن تبادل اطلاعات با اسراییل درباره مذاکرات هسته ای ایران از بیم سوء استفاده نتانیاهو از این اطلاعات در جهت تخریب روند مذاکرات خبر داده بودند.

سخنان روز گذشته نتانیاهو که در جمع روسای سازمان های یهودی آمریکا بیان شد حاکی است که ظاهرا موضوع محدود کردن تبادل اطلاعات مذاکرات هسته ای با ایران از سوی دولت اوباما واقعیت دارد.

نتانیاهو گفت:" وقتی ایران از پیشنهادهای مربوط به معامله هسته ای در شرف وقوع اطلاع دارد این طبیعی است که اسراییل نیز باید از جزییات آن اطلاع داشته باشد. "

نتانیاهو با کنایه به اوباما افزود:" اما اگر کسانی می گویند این توافق هسته ای یک توافق خوب است چرا باید جزییات آن را از ما پنهان کنند؟"

نخست وزیر دست راستی اسراییل بار دیگر تاکید کرد که او حتما و علی رغم مخالفت دولت اوباما به واشنگتن سفر خواهد کرد و به دعوت رییس مجلس نمایندگان آمریکا در نشست مشترک کنگره آمریکا در روز 3 مارس (17 اسفند) سخنرانی خواهد کرد.

او گفت:" من به واشنگتن خواهم رفت چرا که باید هر چه در توان دارم برای جلوگیری از یک توافق بد هسته ای به کار گیرم. اما این مساله که سخنرانی من تا چه میزان می تواند جلوی یک توافق بد با ایران را بگیرد راستش را بخواهید نمی دانم."

او با دفاع از اقدام خود برای سفر به واشنگتن و در پاسخ به منتقدان داخلی اش گفت:" سوال بهتر این است که چگونه یک نخست وزیر متعهد به اسراییل باید دعوت به سخنرانی در کنگره آمریکا را در مورد موضوعی که به موجودیت رژیم اسراییل مربوط می شود را رد کند."

نتانیاهو با انتقاد از پیشنهادهای قدرت های جهانی به ایران در قالب گروه 1+5 و توافق در شرف وقوع هسته ای با ایران مدعی شد: "من مخالف یک توافق هسته ای با ایران نیستم. من مخالف توافق بد با ایران هستم و برای همین می خواهم به واشنگتن بروم. من این موضوع را در قالب رقابت های سیاسی داخلی اسراییل نمی بینم. موجودیت اسراییل مساله ای حزبی و جناحی نیست."

کلید واژه ها: اسراییل


نظر شما :