لیبرمن: نتانیاهو درباره ایران حرافی می کند

۰۲ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۰:۳۰ کد : ۱۹۴۴۵۲۴ سرخط اخبار
وزیر خارجه اسرائیل گفت: نتانیاهو که از نابودی حماس عاجر است چگونه درباره ایران صحبت می کند.

به گزارش عصر ایران، اویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرایئل نتانیاهو را به حرافی متهم کرد و گفت: بیگن (نخست وزیر اسبق اسرائیل) بدون سخنرانی و گریه زاری، تاسیسات هسته ای عراق را بمباران کرد.

بنیامین نتانیاهو در روزهای اخیر به دلیل برنامه اش برای سخنرانی در کنگره آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران به شدت تحت فشار و انتقاد قرار دارد. این سخنرانی بدون هماهنگی کاخ سفید آمریکا انجام می شود. باراک اوباما رئیس جمهور و جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز گفته اند با نتانیاهو  دیدار نخواهند کرد.
 
  اویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل (راست) و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل
 
وزیر خارجه اسرائیل: نتانیاهو درباره ایران حرافی می کند/ آمریکا: نتانیاهو سیاه نمایی می کند
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به تلاش های اوباما برای مذاکرات و توافق با ایران بر سر برنامه هسته ای اش، از نتانیاهو دعوت کرد درباره پرونده هسته ای ایران در کنگره آمریکا سخنرانی کرد.

تعدادی از اعضای دموکرات کنگره به علاوه جو بایدن معاون رئیس جمهور که همزمان ریاست مجلس سنا را بر برعهده دارد نیز اعلام کردند در جلسه سخنرانی نتانیاهو حاضر نمی شوند.
شماری از اعضای کنگره نیز در نامه ای خواستار تعویق سخنرانی نتانیاهو در کنگره شده اند.

نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان و عضو سرشناس کنگره نیز گفت که سخنرانی نتانیاهو در کنگره می تواند در تلاش های دیپلماتیک اوباما برای دست یابی به توافق هسته ای با ایران اخلال ایجاد کرد.

افیگیدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل ادامه داد: نتانیاهو در نابودی حماس عاجز است پس چگونه می تواند از برنامه هسته ای ایران خلاص شود.
 
  اویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل
 
وزیر خارجه اسرائیل: نتانیاهو درباره ایران حرافی می کند/ آمریکا: نتانیاهو سیاه نمایی می کند


لیبرمن افزود: در دو حالت قبلی، هنگامی که مناخیم بیگن (نخست وزیر وقت اسرائیل) تصمیم گرفت تاسیسات هسته ای عراق را نابود کند قبل از آن سخنرانی های سیاسی یا جارو جنجال نکرد. به سادگی صبح از خواب بیدار شدیم و فهمیدم که تاسیسات هسته ای  عراق دیگر  وجود ندارد. درباره تاسیسات هسته ای سوریه هم همینگونه بود. بالاتر از رسانه های خارجی، بدون هیچ سخنرانی ها یا بیانیه هایی و به سادگی تمام صبح از خواب بیدار شدیم و مشاهده کردیم که تاسیسات هسته ای سوریه ناپدید شد.

 اویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل هم اکنون ریاست حزب  راستگرا و تندروی مذهبی "اسرائیل بیتنا" را برعهده دارد.

لیبرمن عصر روز جمعه در سخنانی در کانال دوم شبکه تلویزونی اسرائیل درباره سفر آینده نتانیاهو به واشنگتن و برنامه سخنرانی وی در کنگره آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران سخن می گفت.

وزیر خارجه اسرائیل درباره تفاوت شدید موضع آمریکا و اسرائیل درباره پرونده هسته ای ایران نیز گفت: با همه احترامی که برای دولت آمریکا قائلم اما این موضوع به ما مربوط است و این مسؤولیت ماست. ما نیازمند پافشاری و اقدام سرنوشت ساز هستم و نه حرافی مستمر. هیچ توافقی وجود ندارد که از امکانات ایران برای کسب سلاح هسته ای کم کند. به همین دلیل ما خود باید تصمیم بگیریم و براساس همین زمینه، رفتار کنیم.

انتقاد کم سابقه آمریکا از نتانیاهو: سیاهی نمایی می کند

این در حالی است که کاخ سفید، اسرائیل را به سیاه نمایی درباره مذاکرات هسته ای ایران متهم کرد.

"جوش ارنست" سخنگوی کاخ سفید واشنگتن اسرائیل را به سیاه نمایی و ایجاد خدشه در بیان مطالب مربوط به مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 متهم کرد.

سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه گذشته تاکید کرد: تردیدی نیست آنچه که اسرائیلی ها درباره مذاکرات هسته ای با ایران می گویند نادرست است.
 

"جوش ارنست" سخنگوی کاخ سفید
 
وزیر خارجه اسرائیل: نتانیاهو درباره ایران حرافی می کند/ آمریکا: نتانیاهو سیاه نمایی می کند
 

وی افزود: اسرائیلی ها بخش هایی از اطلاعات درباره مذاکرات هسته ای را گزینشی انتخاب و سپس این اطلاعات را از روند خود خارج و منحرف می کنند و آنها را مساوی با متن های توافق آینده با ایران قرار می دهند.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: همانطور که قبل از این گفته بودیم مذاکرات با ایران، علنی نیست. به ویژه وقتی می بینیم با انحراف برخی واقعیت ها از آنها برای سیاه نمایی و خراب کردن موضع آمریکا در مذاکرات با ایران استفاده می شود.

جین ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم روز جمعه با انتقاد از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به طنز گفت که به نظر می رسد نتانیاهو بیش از خود مذاکره کنندگان اطلاع دارد.

ساکی ادامه داد: نتانیاهو به رغم سخنانی که می گوید اما از جزئیات مذاکرات هسته ای با ایران اطلاعی ندارد. هر آنچه را که در توان داریم به کار می گیریم تا اطلاعات محرمانه مذاکرات درز نکند.

کلید واژه ها: لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل تاسیسات هسته ای


نظر شما :