هژمونی ایران به ۴ کشور عربی گسترده شده است

۰۴ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۶:۵۹ کد : ۱۹۴۴۵۹۳ سرخط اخبار

چارلز کراتهامر، نویسنده و تحلیلگر وابسته به نومحافظه کاران آمریکایی و از حامیان سرسخت جنگ بوش علیه عراق گفت: «سستی و انفعال»، پاسخ اوباما به جهان در حال انفجار است.

به گزارش فارس چارلز کراتهامر در یادداشتی با انتقاد شدید از مواضع و سیاست های رئیس دموکرات کاخ سفید در 6 سال اخیر، او را به انفعال و سستی و «تضعیف رهبری جهانی آمریکا»  متهم کرد.

 در حالی که انتقادات رسانه ها و مقامات جمهوریخواه آمریکایی از مواضع باراک اوباما در مسائل مختلف در حال تشدید است، انتقاداتی که با نزدیک شدن بیشتر به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2016 هر روز تندتر می شود، یک تحلیلگر وابسته به تندروهای آمریکایی در یاداشتی رئیس دولت را به باد انتقاد گرفت.

«چارلز کراتهامر» چهره جنجالی و وابسته به نومحافظه کاران در یادداشتی که در «دیترویت نیوز» با عنوان «در حالی که جهان در حال انفجار است» منتشر شده، انتقادات تندی علیه اوباما مطرح کرد.

او خطاب به اوباما نوشت: وزیر دفاع او می گوید جهان در همه جا در حال انفجار است. دادستان کل او می گوید تهدید ترور "شب ها مرا از خواب بیدار می کند". مرگ کایلا مولر گروگان آمریکایی(در گروگان داعش) تایید شد. آمریکا سفارت خود در یمن را تخلیه کرد جایی که رئیس جمهور آن را در ماه سپتامبر موفقیت آمریکا در جنگ با تروریسم خوانده بود. اما همچنان واکنش اوباما به آشوب در جهان خارج "انفعال و سستی" بوده است».

کراتهامر درباره ایران، اوکراین و داعش هم اینطور نوشت: «روسیه عمیقا در حال پیشروی در شرق اوکراین است. داعش خلبان اردنی را زنده زنده سوزاند. ایران هژمونی خود را بر سر چهار پایتخت عربی(بیروت، دمشق، بغداد و اکنون صنعا) گسترده است. آمریکا شاهد آن است که اوباما سیاست خود را "صبر استراتژیک" می خواند. این واژه مترادف و معادل همان "انفعال و بی عملی" است».

حامی سرسخت جنگ های افغانستان و عراق در زمان ریاست جمهوری جرج بوش با انتقاد از "سستی و بی عملی" رئیس جمهور دموکرات تاکید کرد: «این موضوع بیش از هر چیزی ریشه در اعتقاد عمیق اوباما در این دارد که ما-آمریکا، مسیحیان و غرب- فاقداعتبار و نفوذ اخلاقی هستیم».

کراتهامر همچنین تصریح کرد: «هدف و تاثیر چنین قضاوتی(درباره فقدان اعتبار و نفوذ اخلاقی آمریکا) تضعیف هرگونه مدعای اخلاقی رهبری جهانی آمریکا است. وقتی شما از میزان قدرت و اعتبار اخلاقی خود کم کردید و وقتی اعتماد به نفس اخلاقی کشور را تضعیف کردید، دیگر نمی توانید (بر جهان) رهبری کنید».

وی پیشتر هم در مطالبی مشابه تاکید کرده بود که اوباما در سیاست خارجی در قبال ایران و به ویژه گسترش نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی در کشورهایی از قبیل یمن ضعیف عمل کرده است.

کلید واژه ها: اخلاقی


( ۱ )

نظر شما :