واکنش روحانی به اظهارات نتانیاهو

۱۴ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۶:۵۷ کد : ۱۹۴۴۹۶۸ سرخط اخبار

رییس جمهور با اشاره به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: یک آدم متجاوز و خبیث در کنگره آمریکا ماهیت خود را افشا می کند و می گوید اگر آمریکا با آن ها همراه نباشد به تنهایی مقابل ایران می ایستد. این حرف ها خنده دار و مضحک است.

 

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار با اعضای ستاد مرکزی راهیان نور گفت: اسرائیل یک رژیم نامشروع بوده که عمق جغرافیایی و استراتژیک ندارد و به دلیل جنایت هایی که انجام داده تمام قلب جهان اسلام نسبت به این رژیم مالامال از کینه است.

 

وی همچنین افزود: حالا این رژیم قصد دارد ایران که ملتی غیور و رهبری شجاع دارد را تهدید کند. ما به قدرت و توان نیاز داریم و دشمن باید از قدرت ما بترسد. قدرت ما متکی به ایمان جوانان ما و سلاح های ماست.

 

رییس جمهور همچنین با عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) خاطرنشان کرد: رزمندگان ما نسبت به حضرت فاطمه زهرا (س) بسیار مدیون هستند. همواره در زمان جنگ توسل به آن حضرت را می توانستیم مشاهده کنیم.

 

وی همچنین با بیان اینکه من پیش از انجام عملیات والفجر 8 در جلسه ای به فرماندهان گفتم که باید در این عملیات هر سیستم هاگ حداقل 10 هواپیمای عراقی را سرنگون کند اظهار کرد: در علیمات های قبلی یعنی عملیات بدر ما فقط توانسته بودیم یک هواپیمای عراقی را سرنگون کنیم. در آن جلسه یکی از فرماندهان به من گفت که ما این قول را به شما می دهیم اما به شرطی که نام همه قرارگاه های ما کوثر باشد. ما هم تمام قرارگاه های پدافندی و پایگاه های موشک زمین به هوا را کوثر نامیدیم و لطف حضرت فاطمه زهرا (س) را در این عملیات دیدیم. به گونه ای که در این عملیات 73 هواپیمای عراقی سرنگون شد.

 

رییس جمهور همچنین با اشاره به اینکه اساس حرکت انقلاب اسلامی و توسعه کشور، بعد فرهنگی است افزود: چه کسی باور می کرد یک عالم و عارف از گوشه حوزه علمیه قم یکه و تنها قیام کرده و بتواند کل ملت ایران را دور خود جمع کند؟ امام این کار بزرگ را به وسیله تسخیر قلوب مردم انجام داد. امام یک شخصیت استثنایی در تاریخ معاصر بود و در مسیر فرهنگی قلب ها را جذب می کرد. امروز هم اگر ما به فرهنگ بی توجه باشیم موفقیتی کسب نمی کنیم. من در هیات دولت گفته ام که توسعه پایدار توسعه ای است که در آن ابعاد فرهنگی مورد توجه قرار گیرد. وقتی مردم باور کنند توسعه و پیشرفت برای کشور یک ضرورت است ما شاهد حرکت متفاوت مردم خواهیم بود.

 

روحانی در ادامه با بیان اینکه ما در دوران دفاع مقدس نسبت به دشمن تجهیزات خاصی نداشتیم گفت: ما وقتی توانستیم اسلحه کلاشینکف یا آر پی جی را وارد کشور کنیم بسیار خوشحال می شدیم. سپاه خواهان سلاح خمپاره 60 بود و ارتش می گفت که این سلاح را در اختیار ندارد. من در هفته دوم دفاع مقدس از طرف شورای عالی دفاع و رییس مجلس به همراه هیاتی مامور شدم تا به ذاقه ها در سراسر کشور سر بزنم و ببینم چه مهماتی داریم. روزی که در فارس یک ذاقه خمپاره 60 را پیدا کردیم بسیار خوشحال شدیم. البته این سلاح ها قرار بود از سلاح سازمانی ارتش حذف شود به همین دلیل ارتش از آن ها بی خبر بود.

 

وی با اشاره به اینکه ما در زمان جنگ مشکلات زیادی داشتیم افزود: فرهنگ و نیروی انسانی و انگیزه دینی در دوران دفاع مقدس بر سلاح و تجهیزات پیروز شد. پیروزی ما در واقع پیروزی قدرت انسانی ، قلب های پاک، ایمان و ایثار مردم و جوانان بود. در دوران دفاع مقدس دیگران به ما ظلم کردند و ما از خود دفاع کردیم. خداوند نیز در قرآن می فرماید ما به شما اذن جهاد دادیم چرا که شما مورد ظلم قرار گرفتید.

 

رییس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه ما دنبال صلح پایداریم افزود: صلح زمانی امکان پذیر است که ما قدرت بازدارندگی داشته باشیم. این دنیا، دنیای اخلاق و عدالت نیست و جهان بر مبنای قدرت پی ریزی شده است. هیچ ملتی هم وجود ندارد که دشمن و رقیب نداشته باشد. ما وقتی پیروز می شویم که قدرت بازدارنده داشته باشیم، اما بخشی از قدرت بازدارنده به سلاح و مهمات مربوط می شود و قدرت نرم از قدرت سخت مهم تر است.

 

روحانی در ادامه گفت: ما در دوران دفاع مقدس فراز و فرود زیاد داشتیم اما روزهایی که روحیه و اخلاص پاکی داشتیم پیروز می شدیم و روزی که روحیه نداشتیم، امکانات ما جوابگو نبود.

 

رییس جمهور با طرح این پرسش که روحیه جهادی چگونه در جامعه به وجود می آید اظهار کرد: یک راه آن زنده نگاه داشتن قهرمانان دفاع مقدس است. ما در دوران دفاع مقدس شاهد فداکاری ها و ایثار مردم کشورمان بودیم. بسیج از نظر ما نیروی داوطلبی بود که برای دفاع از کشور با همه امکانات خود وارد دفاع مقدس شده بود. ما اکنون باید این کتاب دفاع مقدس را پیش روی جوانان مان باز کنیم و تاریخ جنگ را برای آن ها شرح دهیم. راهیان نور به هیچ حزب و جناحی تعلق ندارد، بلکه به کشور ، رهبر ، شهیدان و مردم تعلق دارد. اینکه امام خمینی تاکید می کرد که نیروهای مسلح ما وارد احزاب نشوند به این دلیل بود که نیروهای مسلح در روز خطر بتوانند همه مردم ایران با هر مذهبی را به صحنه بیاورند، البته در دوران جنگ هم جناح بندی وجود داشت اما این جناح بندی در جبهه ها آن قدر کمرنگ بود که دیده نمی شد.

روحانی در ادامه افزود: راهیان نور متعلق به استقلال کشور است هدف ما از برگزاری اردوهای راهیان نور این است که فرهنگ ایثار و شهادت در میان جوانان ما نهادینه شود. من تاکنون سه بار در اردوهای راهیان نور شرکت کردم و معتقدم مردم تحت تاثیر فداکاری های رزمندگان قرار می گیرند. البته ما نباید اجازه دهیم در بیان وقایع جنگ مبالغه شود. باید واقعیت جنگ گفته شود، زیرا آن قدر دفاع مقدس ما افتخار دارد که دیگر نیازی به مبالغه و اغراق نیست.

رییس جمهور در پایان با بیان اینکه باید با بیان وقایع دوران دفاع مقدس برای جوانان آن ها را جذب کنیم افزود: دولت وظیفه دارد از همه کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند حمایت کند. البته باید مراقب باشیم که مردم سالم از این اردوها بازگردند.

کلید واژه ها: دفاع مقدس راهیان نور


نظر شما :