آخرین تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از توافق هسته ای

۰۴ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۶:۲۷ کد : ۱۹۴۵۶۳۰ سرخط اخبار

وزیر اطلاعات اسراییل به همراه یک هیات به  فرانسه رفته است تا با مقامات فرانسوی درباره مذاکرات هسته ای هفته جاری گروه 1+5 با ایران گفت و گو کند.هاآرتص:آخرین تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از توافق هسته ای

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه اسراییلی هاآرتص "یووال اشتاینیتز" وزیراطلاعات اسراییل و هیات همراهش بعد از ظهر یکشنبه اسراییل را به مقصد پاریس ترک کرده است.

وزیر اطلاعات اسراییل قرار است دوشنبه (امروز) با مقامات فرانسوی درباره مذاکرات هسته ای که از روز چهارشنبه این هفته در ژنو سوییس برگزار خواهد شد، گفت و گو کند.

فرانسه یکی از اعضای گروه 1+5 است و در روزهای گذشته گزارش هایی از سخت شدن مواضع دولت پاریس در مذاکرات هسته ای هفته گذشته در لوزان سوییس منتشر شده است.

فابیوس شنبه در مصاحبه ای اعلام کرد فرانسه خواهان دست یابی به توافقی محکم است که تضمین کند ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نخواهدکرد.

اشتاینیتز و هیات همراه او به منظور جلوگیری از حصول یک توافق احتمالی بین ایران و گروه 1+5 در آخرین دور از گفت و گوهای هسته ای پیش از پایان ضرب الاجل پایان ماه مارس به فرانسه سفر کرده است.

دولت راست گرای نتانیاهو معتقد است توافق جاری بین ایران و گروه 1+5 یک توافق بد است.

دولت نتانیاهو که ظاهرا امیدی به تغییر مواضع دولت اوباما در قبال گفت و گوهای هسته ای با ایران ندارد، تلاش دارد از طریق دولت فرانسه بر مذاکرات گروه 1+5 و ایران فشار وارد کند.

سخنگوی اشتاینیتز روز گذشته درباره این سفر اعلام کرد: وزیراطلاعات با ماموریت نتانیاهو به پاریس رفته است تا برای نفوذ بر جزییات توافق در حال شکل گیری بر سر مساله هسته ای ایران ، تلاش کند.

هاآرتص می نویسد به احتمال فراوان اشتاینیتز دوشنبه با "لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه و اعضای تیم مذاکرات فرانسه در گروه 1+5 دیدار می کند.

اشتاینیتز را در این ماموریت کوتاه " یوسی کوهن" مشاور امنیت ملی و برخی مقام های وزارت اطلاعات و خارجه اسراییل همراهی می کنند.

کلید واژه ها: اسراییل


نظر شما :