لاریجانی: هیچ دخالتی در حکومت یمن نداریم

۲۷ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۸:۵۲ کد : ۱۹۴۶۵۵۲ سرخط اخبار

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی ها فکر می کنند می توانند شرایط منطقه را به سمت امپراطوری سوق دهند. 

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در یادواره 4400 شهید شهرستان کرمانشاه که دیروز (چهارشنبه 26 فروردین) در استان کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: برگزاری مراسم یادواره شهدا باعث می شود که نام، یاد و حرکت آن مجاهدین راستین زنده نگاه داشته شود و عطر وجود آنها در کشور به مشام همگان برسد.

وی ادامه داد: فرهنگ مجاهدت در راه اسلام، فرهنگی بسیار متعالی و بلندمرتبه است، اما متاسفانه امروزه شاهدیم برخی از کشورها و ملت ها از این فرهنگ عزت آفرین و حماسه ساز دوره شدند، لذا عقب افتاده اند و دچار مشکلات بسیاری در درون کشور و ملت خود شده اند. رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی منطقه، گفت: در این دوران که منطقه ما دچار آشفتگی های متعددی شده می بینیم که در قالب گفتار و لسان سیاسیون و رسانه های منطقه از این شرایط به عنوان مسائل مربوط به عرب و فارس و یا شیعه و سنی و یا این درگیری ها را نوعی گرایش منطقه به سمت امپراطوری تعبیر می کنند. لاریجانی تصریح کرد: بعضی ها فکر می کنند می توانند شرایط منطقه را به سمت نوعی امپراطوری سوق دهند. وی ادامه داد: برخی از کشورها که حداقل صورت ظاهرشان کشور اسلامی است، می بینیم که همواره نسبت به ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران جفا می کنند و با یک عینک خاصی به ایران نگاه می کنند. رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این درحالی است که وقتی جنگ 33 روزه در لبنان رخ داد و مصاف بزرگی بین رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان بود ما به کمک حزب الله شتافتیم، اما برخی از همین کشورهای اسلامی این کار را نکردند و بدتر از آن به حمایت از رژیم صهیونیستی پرداختند چون اهل مجاهدت نبودند و به دنبال آن بودند که خود را به قدرتهای دیگر متکی کنند، آنها نوع مجاهدت لبنان را در مصاف با دیکتاتوری های خود می دیدند و لذا رفتند و در جبهه مقابل قرار گرفتند و گفتند که این جنگ شیعه است و ما وارد نمی شویم. لاریجانی تصریح کرد: در جنگ غزه که مصاف حماس و جهاد با رژیم اشغالگر قدس بود بازهم ایران به کمک فلسطین شتافت و آن کشورهای اسلامی باز هم حمایت نکردند و گفتند که این جنگ فارس هاست. وی خاطرنشان کرد: امروز هم مشکلاتی در منطقه به وجود آمده و انسان تقلیل تفکر سیاسی را در بین برخی از سیاسیون منطقه مشاهده می کند. رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله نظامی عربستان به یمن، گفت: امروز همه شاهدند که عربستانی که داعیه اسلامیت دارد چگونه به مردم مظلوم و بی گناه یمن حمله می کند و در این کشور چه فضاحتی را به وجود آورده است و دلیلش از این حمله این است که یمن از زیر چتر عربستان خارج شده و می خواهد با جنگ و خونریزی آن را به زیر چتر خود بازگرداند و بعد هم می گویند چون ایران از انقلاب مردمی آنها حمایت کرده ما به دنبال سرکوب انقلاب یمن هستیم. وی ادامه داد: ما کتمان نمی کنیم که از مردم سالاری دینی در یمن و هر کشور دیگری حمایت می کنیم، اما هیچ دخالتی در حکومت یمن نداریم، کما اینکه در مصر و تونس هم هیچ دخالتی نداشتیم و تنها حمایت ما از مردم سالاری است. لاریجانی افزود: حرکتی که نظام جمهوری اسلامی به وجود آورده حرکتی است که محورش آرامش، امنیت و تسلط ملت ها بر سرنوشت خویش است و هنوز برخی از سرمداران کشورهای اسلامی آن را درک نکرده اند. وی در ادامه با بیان اینکه کشورهایی که به تروریست ها کمک می کنند فردا روز گریبان خودشان را نیز می گیرد، گفت: دشمنان می دانند مردم ایران مجاهد هستند و این روحیه مجاهدانه امنیت ساز و آرامش بخش است.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم با اشاره به اوضاع کنونی کشور، گفت: اقتصاد ما امروز دچار مشکلات و آسیب هایی است و اگر بخواهیم حرکت و رشد داشته باشیم باید یک حرکت جهادگونه در کشور صورت گیرد. وی ادامه داد: امروزه با مشکلاتی از جمله بیکاری و عدم رونق اقتصادی مواجه ایم و برای عبور از این شرایط باید تلاش مضاعفی کنیم.
 

کلید واژه ها: رییس مجلس شورای رییس مجلس شورای اسلامی رییس مجلس لاریجانی


نظر شما :