ولایتی با بشار اسد دیدار کرد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۲۲ کد : ۱۹۴۷۸۴۳ سرخط اخبار

بشار اسد رییس جمهوری سوریه و دکتر علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل روز سه شنبه در دمشق دیدار، همکاری های محور مقاومت، مسایل منطقه، روابط تهران و دمشق و راه های مبارزه با تروریسم و افراط گرایی را بررسی کردند.
 
به گزارش ایرنا، دکتر ولایتی بعداز سفر به لبنان، امروز سه شنبه از مرز زمینی وارد سوریه شد و در اولین برنامه کاری خود با بشار الاسد رییس جمهور سوریه دیدار و گفت وگو کرد.
 
دو طرف در این دیدار همچنین در باره مواضع و اقدامات برخی کشورها در ایجاد تفرقه و گسترش ظلم و جنایت در منطقه و موضوعات بین المللی را بررسی کردند.
 
در این دیدار که محمدرضا شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ان در سوریه و سفیر سوریه در تهران و جابر انصاری مدیر کل خاورمیانه وزارت امور خارجه حضور داشتند.
 
در ابتدای این دیدار بشار اسد ضمن خوش آمدگویی به مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، از برگزاری این دیدار ابراز خرسندی کرد و سفر دکتر ولایتی به دمشق را دارای پیام سیاسی مشخص دانست.
 
رییس جمهوری سوریه گفت: با توجه به جایگاه شما در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین مشاورت رهبرمعظم انقلاب اسلامی، این سفر می تواند آثار ارزشمندی را به دنبال داشته باشد.
 
وی اافزود: امیدواریم که شاهد پیروزی ها و توفیقات روزافزون در مقابله و مبارزه با تروریسم باشیم.
 
بشار اسد با تاکید براین که مقام معظم رهبری، دکتر ولایتی و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی ایران اشراف کامل و لازم را به مسایل منطقه ای، جهانی و همچنین سوریه دارند به ارائه تحلیلی از تحولات و اوضاع منطقه پرداخت.
 
رییس جمهوری سوریه با تشکر و تقدیر از رهبری انقلاب، مسئولان و مردم ایران در حمایت از مقاومت مردم و دولت کشورش گفت: محور مقاومت در منطقه شکل گرفته و کسی نمی تواند آن را در هم بشکند و بی تردید به پیروزی خواهیم رسید.
 
وی تاکید کرد: تاکنون حمایت عربستان، ترکیه و برخی دیگر از کشورها از تروریست های تکفیری نتوانسته مقاومت را از بین ببرد و انشاء الله شاهد پیروزی های روزافزون خواهیم بود.
 
بشار اسد اظهارداشت: البته بدون حمایت های جمهوری اسلامی ایران، این توفیقات امکانپذیر نبود و پیروزی در برابر تروریسم، برخی قدرت های منطقه، تفکرات تفرقه افکنانه، افراط گرایی، پیروزی ایران و سوریه می باشد.
 
دکتر ولایتی هم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تبریک پیروزی های اخیر به دست آمده به ویژه در منطقه القلمون گفت: تردید نداریم که در اثر مقاومت دولت و ملت سوریه، جبهه مقاومت و شخص جنابعالی امروز بی تردید سوریه در جایگاه بهتری نسبت به ابتدای بحران قرار دارد.
 
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل افزود: تمام این بحران به دلیلی نقش تعیین کننده سوریه در محور مقاومت محسوب می گردد و علیرغم آن که تصور می کردند سوریه بیش از 3 تا 4 هفته دوام نخواهد یافت امروز بیش از 4 سال است که مقاومت کرده و روز به روز بر قدرت آن افزوده می شود و توفیقات بیشتری را به دست می آورد.
 
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توهمات ایجاد شده در برخی از کشور های منطقه و دیگر کشورهایی که در جهت تعلیم، تجهیز و اعزام گروه های تروریستی فعالیت می کنند، تصریح کرد: این اقدامات بی تردید دامن خود این کشورها را خواهد گرفت و توهمات و تصورات شوم آنان برای تسلط بر منطقه و ایجاد تفرقه و حتی تجزیه برخی از کشورها هرگز تعبیر نخواهد شد.
 
دکتر ولایتی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران مانند همیشه در کنار مقاومت دولت و مردم سوریه حضور خواهد داشت.
 
در پایان این دیدار و پس ار بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مختلف، بشار اسد صمیمانه ترین سلام های خود را برای ملت، مقام معظم رهبری و دولت جمهوری اسلامی ایران ابلاغ و اظهار امیدواری کرد که به زودی شاهد برچیده شدن شر تروریسم، افراط گرایی و جریانات تکفیری باشیم.
 
دکتر ولایتی هم ضمن آرزوی سلامتی برای رییس جمهوری سوریه و سربلندی برای ملت و دولت این کشور تصریح کرد: کشورهای مقاوم منطقه ایران، لبنان، سوریه و عراق در این مبارزه پیروز خواهند شد و آرزو می کنیم شاهد از بین رفتن تفکرات تفرقه افکنانه و جریان ظلم و جنایت در منطقه باشیم.
 
وی روز دوشنبه به عنوان میهمان ویژه و سخنران اختتامیه همایش علمایی بین المللی برای فلسطین به دعوت کمپین جهانی بازگشت به فلسطین به لبنان سفر کرد و در جریان این سفر با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، نبیه بری رییس مجلس، تمام سلام نخست وزیر، ژنرال میشل عون رییس حزب جریان آزاد ملی و تعداد دیگری از شخصیت ها دیدار و گفت وگو کرد.
 
مشاور مقام معظم رهبری روز سه شنبه و در ادامه سفر خود به منطقه از مرز زمینی لبنان وارد سوریه شد و قرار است علاوه بر بشار الاسد با برخی دیگر از مقامات سوریه دیدار کند.

کلید واژه ها: ولایتی تفرقه مقام معظم رهبری


نظر شما :