به‌زودی، اعلام بسیج عمومی علیه تکفیری‌ها

۰۲ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۴۵ کد : ۱۹۴۷۹۲۱ سرخط اخبار
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید به اینکه «نبرد با تکفیری ها، نبردی حیاتی و سروشت ساز است و به زودی علیه آنها بسیج عمومی اعلام می کنیم»، گفت: در رویارویی با تکفیری ها برگ های قوی زیادی در اختیار داریم که هنوز از آنها استفاده نکرده ایم.


به گزارش ایرنا، سید حسن نصرالله دیروز (جمعه) به مناسبت «روز مجروحان مقاومت» برای جمعی بزرگ از فرماندهان و نیروهای مقاومت از جمله ده ها مجروح مقاومت از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی و تاکید کرد: مقاومت وارد یک نبرد به تمام معنای کلمه حیاتی و بزرگ بلکه وارد نبرد دین و آبرو با تکفیری هایی شده است که هیچ دین مشترکی با آنها ندارد.

دبیرکل حزب الله که در آستانه سالروز عید مقاومت و آزادسازی سخن می گفت، اظهارداشت: سال 2011 تصمیم به رویارویی با تکفیری ها برای تامین مصالح و منافع لبنان گرفتیم درحالی که دیگران مانند برادران عراقی تردید داشتند و حتی ما را در ابتدا به دلیل ایستادن در کنار نظام سوریه سرزنش می کردند اما امروز درستی گزینه ما با یورش داعش به کشورشان و اشغال آن برای آنها مشخص شده است.

وی در این سخنرانی که روزنامه های لبنانی السفیر و الاخبار بخش هایی از آن را چاپ کردند، مرحله آینده نبرد با تکفیری ها را تشریح و خاطرنشان کرد: خطری که ما را تهدید می کند، خطری حیاتی است همانند آنچه در سال 1982 میلادی شاهد بودیم.

باید جنگ صفین را تکمیل کنیم

سید حسن نصرالله تصریح کرد: خداوند نبرد با دشمنان را بر ما واجب کرده همان گونه که قبل از ما نبرد همراه با رسول گرامی اسلام (ص) در معرکه های مختلف از جمله بدر تا خیبر را واجب کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید به اینکه باید جنگ صفین را تکمیل کنیم، اظهارداشت:اگر ما در حلب ، حمص و دمشق با تکفیری ها نجنگیم باید با آنها در بعلبک، هرمل، الغازیه ، صور و صیدا ، نبطیه و دیگر شهرها ، شهرک ها و روستاهای لبنانی بجنگیم.

وی با بیان اینکه ، مقاومت با چهار گزینه مواجه است، گفت: نخستین گزینه این است که بیشتر از چهار سال گذشته بجنگیم و مبارزه کنیم، دوم دست روی دست بگذاریم تا مردان سربریده شده و زنان و دختران به اسارت برده شوند، سوم اینکه مانند ذلیل ها دست به دامان برخی کشورهای جهان شده تا شاهد فاجعه ای بعداز فاجعه دیگر باشیم.

سید حسن نصرالله افزود: چهارمین گزینه این است که همانند برخی از متوهم ها بدون درنظر گرفتن وابستگی آنها به تکفیری ها بگوییم ما با شما هستیم و بنابراین تسلیم می شویم و سازش می کنیم که البته این تنها یک توهم است زیرا نزد تکفیری های هیچ گزینه ای بجز بیعت و یا سربریده شدن وجود ندارد.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: هرگز به کسانی که به موفقیت های ما در نبردها اهانت می کنند و یا آنها را انکار می کنند، اهتمامی نداریم و هیچ چیز عزم و اراده ما را در نبرد با تکفیری کاهش نمی دهد و باور داریم که باید دارای یک روحیه بالا و قوی باشیم.

وی بهترین دلیل موفقیت نبرد القلمون را بروز اختلاف بین دو گروه تروریستی تکفیری النصره و داعش دانست و تصریح کرد: امروز اگر احدی از آنها بیعت با دیگری را رد کند، همه را سر می برند.

وضعیت امروز مقاومت بهتر از گذشته است

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه« وضعیت امروز مقاومت بسیار بهتر از گذشته است»، تاکید کرد: براین اساس به متوهم ها می گوییم که یا باید بجنگیم و یا سرمان بریده شود، اما ما خواهیم بجنگیم چه شما بخواهید و یا نخواهید، دوست داشته باشید و یا نداشته باشید.

دبیرکل حزب الله اظهارداشت: در این جنگ اگر نیمی و یا سه چهارم از ما شهید شود، نیمی و یا یک چهارم دیگر با کرامت ، شرافت وعزت زندگی خواهد کرد و این بهترین گزینه است و انشاء الله این تعداد هرگز شهید نخواهد شد.

ترکیه، سعودی ها و قطری ها علیه ما وارد نبرد شده اند

وی با تاکید به اینکه « شرایط کنونی که هجمه علیه مقاومت بزرگ است نیاز به قربانی زیادی دارد»، گفت: اختلافات بین سعودی ها ، قطری ها و ترکیه پایان یافته در حالیکه در گذشته هر کدام از آنها برای خودش حساب جداگانه ای باز کرده بود.

سید حسن نصرالله افزود: اکنون هر سه آنها وارد نبرد علیه ما شده اند اما اگر ما آستین همت را بالا بزنیم و به اندازه مسئولیت خود همت کنیم آنها را شکست خواهیم داد و استخوان هایشان را خرد خواهیم کرد و پیروزی همراه ما خواهد بود.

دبیرکل حزب الله لبنان هشدار داد: هر طرفی که برای دلسرد کردن و شکستن اراده مردم اقدام کند و یا از تسلیم شدن سخن بگوید، احمق، کوردل و خیانتکار است.

پیروان سفارت آمریکا خیانتکار هستند

وی با حمله به کسانی که آنها را « پیروان سفارت آمریکا» خواند و آنها را « خیانتکار، مزدور و احمق» توصیف کرد، خاطرنشان کرد: هیچ احدی نمی تواند ما را قانع کند که تغییر موضع دهیم و از امروز به بعد هرگز سکوت نمی کنیم و از حرکت و پیشروی باز نخواهیم ماند زیرا این نبردی سرنوشت ساز و حیاتی بلکه نبردی برای آبرو و دین است و ما هیچ دینی مشترک با تکفیری ها نداریم.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: اکنون وقت بسیج مردم است و هر طرفی که می تواند باید در این نبرد ولو زبانی شرکت کند،هر طرفی که اعتباری نزد مردم دارد باید برای راه اندازی این بسیج عمومی مشارکت و همکاری کند.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهارداشت: علما ، پدران شهدا باید سخن بگویند حتی برداران مجروح و اسیر هم باید با بیانات شیوای خود باید سخن بگویید و مردم را برای نبرد با تکفیری ها بسیج کنید.

در آینده بسیج عمومی اعلام می کنیم

وی با تاکید به اینکه « در مرحله آینده بسیج عموی اعلام می کنیم»، گفت: در گذشته گفتیم که باید در سوریه باشیم و همچنان واجب است در آنجا باشیم و امروز هم هرگز اجازه نمی دهیم تکفیری ها و حامیانشان طرح خود را به سوی لبنان امتداد دهند.

سید حسن نصرالله افزود: در حالیکه ما با طرح تکفیری می جنگیم ، متاسفانه برخی ما را به خیانت متهم و یا تردید آفرینی کرده و حتی علیه ما تحریک می کنند.

همپیمانان آل سعود در لبنان به ویژه سعدالحریری و نادر الحریری رییس و دبیرکل حزب جریان المستقبل وسمیر جعجع تروریست لبنانی و رییس حزب «نیروهای لبنانی» که تمام رویاهایشان با سقوط گروه های تروریستی تکفیری از جمله جبهه النصره در القلمون نقش برآب شده است از جمله کسانی هستند که پرچم مخالفت نبرد مقاومت اسلامی با این گروه ها را در دست گرفته و حتی به شروع جنگ داخلی در لبنان تهدید کرده اند.

در هر مکانی که لازم باشد می جنگیم

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: امروز می گویم درهر جایی و مکانی که لازم باشد با چشم هایی باز و بدون اینکه از طرفی اجازه بگیریم، می جنگیم و از هم اکنون هرگز سکوت نخواهیم کرد زیرا برگ های قوی زیادی در اختیار داریم که هنوز از آنها در نبرد با تکفیری ها استفاده نکرده ایم.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: اگر این حجم گسترده ازعملیات را که با یاری الهی در القلمون انجام دادیم و برنامه ریزی کردیم و مجهز شدیم و خداوند ما را بر فراز کوه ها و قله ها پیروز کرد، ادامه دهیم ، تحقق وعده الهی برای پیروزی نهایی نیز حتمی و قطعی است.

براساس این گزارش، روزنامه لبنانی السفیر نوشت: فردا (یکشنبه) روز تاریخی بزرگ 25 ماه مه سالروز آزادسازی لبنان از اشغال دشمن صهیونیستی است که تنها متعلق به خالقان آن یعنی نیروهای قهرمان مقاومت نیست بلکه متعلق به همه کسانی است که برای یاری فلسطین و رها کردن هرقطعه از خاک اشغالی عربی اهتمام دارند.

این روزنامه لبنانی افزود: مهمترین جشن سالانه لبنان فردا یکشنبه برگزار می شود و سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله از طریق ویدئو کنفرانس در اجتماع بزرگ مردم لبنان در میدان عاشورای شهر نبطیه در جنوب این کشور سخنرانی خواهد کرد.

کلید واژه ها: بسیج حزب الله لبنان نبرد با تکفیری


نظر شما :