به مزایده گذاشتن زنان ایزدی توسط داعش

۱۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۵۶ کد : ۱۹۴۸۴۹۵ سرخط اخبار
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور خشونت جنسی در درگیری ها، با بیان جنایت هولناک گروه تروریستی داعش در حق زنان ایزدی گفت: داعشی ها زنان ایزدی را برهنه می کنند به مزایده می گذارند.

به گزارش خبرگزاری آنا، «زینب بنگورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور خشونت جنسی در درگیری ها، پس از بازدید از اردوگاه های آوارگان عراقی و سوری به شبکه خبری «سی ان ان» گفت: داعشی ها دختران ایزدی را به صورت علنی، برهنه به مزایده می گذارند.

«بنگورا» با بیان فاجعه ورود عناصر داعش به روستاهای ایزدی، افزود: گروه داعش براساس رویکرد جنسی خود، زنان ایزدی را گزینش می کند و پس از اطمینان از باکره بودن دختران جوان، تعیین می کنند که کدام یک از آن ها به «رقه» سوریه بروند و در این میان به دختران کم سن و سال و زیبا بیشتر توجه می شود.

وی تاکید کرد: شماری از این دختران آشکارا و برهنه در بازار به مزایده گذاشته می شوند و در این مدت این دختران تا قبل از فروخته شدن به وسیله مشتریان اهانت می شوند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور خشونت جنسی تصریح کرد: حتی در این میان یکی از زنان ایزدی بعد از آنکه مدتی به عنوان برده به کار گرفته شده بود، در مقابل بسته ای سیگار فروخته شد و این امر همچنان ادامه دارد و به یک مورد خاص محدود نمی شود.

کلید واژه ها: زنان ایزدی


نظر شما :