نارضایتی اسرائیل از اسلحه فروشی امریکا به اعراب

۲۰ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۲:۳۰ کد : ۱۹۴۸۶۳۴ سرخط اخبار

اسرائیل از فروش سلاح آمریکایی به کشورهای جنوب خلیج فارس نگران است.


به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، وزیر دفاع اسرائیل نگرانی خود را از فروش سلاح آمریکایی به کشورهای جنوب خلیج فارس با هدف مقابله با ایران اعلام کرد. اسرائیل نگران است این موضوع به برتری نظامی اسرائیل در منطقه خاورمیانه آسیب بزند.

"موشه یعلون" وزیر دفاع اسرائیل روز سه شنبه گفت: حتی اگر هم اکنون هیچ برنامه ریزی دشمنانه ای از سوی این کشورها وجود نداشته باشد مقاصد در خاورمیانه قابل تغییرند. بدون شک احتمالات همچنان وجود دارند. باید برای این موضوع آمادگی داشت.
 
سخنرانی موشه یعلون وزیر دفاع اسرائیل در کنفرانس امنیتی هرتزلیا - شهر هرتزلیا اسرائیل
نارضایتی اسرائیل از فروش سلاح آمریکایی به کشورهای جنوب خلیج فارس

او که در کنفرانس امنیتی "هرتزلیا" در اسرائیل سخن می گفت ادامه داد: کشورهای جنوب خلیج فارس به بهانه نیاز به تعامل با وضعیت جدید ایران (توافق هسته ای) به سلاح غربی و آمریکایی مسلح می شوند.

کنفرانس امنیتی هرتزلیا هر ساله در شهری به همین نام واقع در نزدیکی شهر تل آویو برگزار می شود. در این کنفرانس مقامات اسرائیلی و خارجی درباره موضوعات امنیتی - سیاسی و نظامی سخنرانی می کنند. کنفرانس امنیتی هرتزلیا توسط موسسه مطالعات هرتزلیا از سال 2000 میلادی تاکنون برگزار می شود.

یعالون در این سخنرانی براهمیت برتری نظامی اسرائیل در برابر مسابقه تسلیحاتی منطقه ای تاکید کرد.
آمریکا همیشه به حفظ برتری نظامی اسرائیل نسبت به دشمنان احتمالی اش متعهد است.

آمریکا در برابر نگرانی کشورهای جنوب خلیج فارس از توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 قول داده تسلیحات پیشرفته تری به این کشورها بدهد و روند صادرات سلاح به آنها نیز راحت تر شود.

جان کری وزیر خارجه آمریکا قبل از این گفته بود که کشورهای جنوب خلیج فارس از برنامه هسته ای ایران نگرانند.

6 کشور ساحلی جنوب خلیج فارس یعنی کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات و عمان، اعضای شورای همکاری خلیج فارس را تشکیل می دهند.
اسرائیل یکی از سرسخترین مخالفان توافق هسته ای با ایران است.

کلید واژه ها: هرتزلیا کشورهای جنوب خلیج فارس


نظر شما :