خبری که اون اصرار دارد محرمانه بماند!

۲۴ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۱:۱۱ کد : ۱۹۴۸۷۶۹ سرخط اخبار
اخیرا در هتلی در کره شمالی یک آتش سوزی صورت گرفت و تصاویر آن از فضای بسته این کشور به بیرون درز پیدا کرده است. جالب اینجا است که مقامات این کشور همچنان تایید می کنند که چنین آتش سوزی صورت نگرفته است.
 
به گزارش فرادید به نقل از دیلی میل، کره شمالی کشوری بسیار مرموز است و درز پیدا کردن چنین تصاویری از این کشور خود جای سوال دارد. در تصاویر مشخص است که  بهترین هتل این کشور دچار آتش سوزی شده اما مقامات تاکید دارند که چنین اتفاقی اصلا رخ نداده است.
 
دو برج 43 طبقه ایِ «کوریو هتل» با یک سازه پلی در بالای برج به هم متصل می شوند و آتش سوزی و برخاستن دود سیاه از آن کاملا مشهود است. این هتل یکی از قدیمی ترین هتل های پایتخت کره شمالی یعنی پیونگ یانگ است.
خبری که کیم اصرار دارد محرمانه بماند!
 
خبری که کیم اصرار دارد محرمانه بماند!
این حادثه در روز پنجشنبه رخ داد و آتش نشانان چندین ساعت زمان صرف خاموش کردن آن کردند. در این بین، پلیس تمامی گردشگران خارجی که از این حادثه عکس می گرفتند را دستگیر می کرد. با این حال برخی از کسانی که از این آتش سوزی عکس گرفتند موفق شدند تصاویر خود را در دنیای مجازی همرسانی کنند.
 
همان طور که پیش تر گفته شد کره شمالی یکی از منزوی ترین و مرموزترین کشورهای دنیا است و علی رغم انتشار این تصاویر هیچ اشاره ای به این آتش سوزی در رسانه های این کشور نشد. یکی از منابع آگاه در پیونگ یانگ می گوید زمان آتش سوزی انبوهی از نیروهای پلیس، شبه نظامیان، آمبولانس و تعدادی از مقامات رسمی کره شمالی در بیرون هتل حضور داشتند. آن منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت: «چندین گردشگر خارجی به علت عکاسی از این آتش سوزی دستگیر شدند.»
 
این هتل در واقع یکی از نمادهای پیونگ یانگ است و بسیاری از گردشگران خارجی در آن اسکان پیدا می کنند. با این حال علی رغم تمامی شواهد، مقامات کره شمالی و مسئولان هتل زیر بار چنین آتش سوزی نمی روند و هیچ اطلاعاتی در مورد خسارات جانی و مالی حادثه را منتشر نمی کنند. «تروی کولینگز» یکی از کسانی است که تورهای سفر به کره شمالی را برای گردشگران خارجی ترتیب می دهد. او می گوید که آتش سوزی تا روز جمعه متوقف شده بود. گفتنی است باران های فصلی در کره شمالی و جنوبی بارید و کمک کرد تا آتش زودتر خاموش شود.
 
خبری که کیم اصرار دارد محرمانه بماند!
 
خبری که کیم اصرار دارد محرمانه بماند!

آقای کولینگز می گوید: «اطلاع داریم که این حادثه خسارات جانی نداشته است.» یکی دیگر از شاهدان این آتش سوزی که از شهروندان کره شمالی نیست هم این آتش سوزی را دیده است. او به آسوشیتدپرس گفت روز پنجشنبه آتش نشان ها را دیده است. شاهدی دیگر نیز این آتش سوزی را تایید کرده است.
 
این اولین باری نیست که پیونگ یانگ اتفاقات این چنینی را انکار می کند. در ماه مه 2014، یک آپارتمان 23 طبقه فرو ریخت و مقامات پنج روز بعد آن را تایید کردند. آن ها فقط گفتند حادثه «جدی» است و هیچ آماری از تلفات آن حادثه را منتشر نکردند. آن ها گفتند: «رهبر ما کیم جونگ اون پس از اینکه آن حادثه را شنید تمام شب را بیدار ماند و ناراحت شده بود.»

کلید واژه ها: آتش سوزی پیونگ یانگ


نظر شما :