برجام، ترکمنچای نیست

۰۳ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۴ کد : ۱۹۵۱۳۲۸ سرخط اخبار

ماینده کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید توافقات هسته ای و متن برجام را به عنوان قرارداد ترکمنچای دوم معرفی کنیم.

نشست مطالبه گری تشکل های دانشجویی از نمایندگان مجلس در مورد متن برجام و جزییات توافقات هسته ای ایران با 5 + 1 بعد از ظهر امروز با حضور 2 نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی و به همت سازمان بسیج دانشجویی استان البرز برگزار شد.

در بخشی از این مراسم عزیز اکبریان یکی از نمایندگان کرج در خانه ملت در ابتدا با اشاره به آغاز هفته دولت گفت: دولت شهیدان رجائی و باهنر در طول دوران انقلاب اسلامی در نزد مردم ایران از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و علت آن هم ولایتمداری این شهیدان بزرگوار، ساده زیستی، مردم داری، ارائه خدمت بی منت است و به همین دلیل دوران کوتاه دولت شهید رجایی فراموش شدنی نیست.

وی تاکید کرد: دولت ها و مدیران کشور اگر می خواهند کارنامه خوبی از خود بر جای گذارند، باید ویژگی های مثبت خود را تقویت کرده و از دولت شهید رجایی الگوبرداری کنند.

این نماینده مجلس در ادامه به موضوع هسته ای و توافقات اخیر اشاره کرد و گفت: در ماه های اخیر نظرات خود را به صورت صریح و از طریق رسانه ها بیان کرده ام و حتی چند نوبت در صحن علنی مجلس نطق هایی را در این زمینه داشتم.

اکبریان بیان داشت: متاسفانه عده ای می خواهند توافقات هسته ای و متن برجام را به مانند قرارداد ترکمنچای دوم به مردم معرفی کنند که این کار صحیح و درست نیست و منافع ما را تامین نمی کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برخی با استفاده از اختلاف موافقان و مخالفان توافقات اخیر می خواهند کشور را دوقطبی کرده و با مسموم کردن فضای سیاسی کشور به اهداف خود برسند.

این مسئول تاکید کرد: به فضل الهی رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی با درایت بر تمام اتفاقات نظارت و اشراف کامل دارند و اجازه تضییع حقوق ملت و ایران را نخواهند داد.

اکبریان اظهار داشت: بررسی متن برجام بر اساس قانون باید انجام شود و اگر بر خلاف مصالح کشور باشد تایید نخواهد شد، لذا باید با صبر و حفظ وحدت منتظر اعلام نظر مراجع ذیصلاح در مورد این توافق بود.

وی افزود: دشمنان می خواهند از اختلاف نظر در مورد توافقات هسته ای اخیر به سود خود استفاده کنند و ما نباید اجازه دهیم که چنین شکافی در فضای سیاسی جامعه ایجاد شود و مردم مطمئن باشند که با وجود ولایت و بصیرت رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی، دشمنان به اهداف شوم خود نمی رسند.

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی به انتقاد از برخی تخریب ها پرداخت و گفت: این چه شیوه است که می گوییم قرارداد ترکمنچای امضا شده و مذاکرات به بن بست رسیده است، آیا در کشوری که ولایت فقیه بر تمام موضوعات نظارت و اشراف دارند، بن بست معنی دارد.

اکبریان ادامه داد: کسی منکر وجود برخی از ابهامات در متن برجام نیست و باید در فضایی آرام و با نگاهی کارشناسانه و رعایت مصلحت کشور در مورد این موارد اعلام نظر کرد. به طور قطع انتقاد پی در پی از تیم مذاکره کننده و متن توافق کار راحت و آسانی است، اما آیا دست یابی به یک توافق مهم با 6 قدرت جهانی هم به همین راحتی حاصل شده است.

وی در پایان گفت: تیم مذاکره کننده مورد اعتماد مردم، دولت و رهبری هستند و وزیر امور خارجه تمام توان خود را برای حفظ حقوق مسلم کشور به کار بسته و تلاش بسیاری در این زمینه انجام داده است. البته اشکالاتی هم وجود دارد که باید با همدلی و همزبانی آن را برطرف کنیم.

کلید واژه ها: متن برجام توافقات هسته ای


نظر شما :