درخواست سناتورها از اوباما درباره آزمایش موشکی ایران

۲۴ مهر ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۹ کد : ۱۹۵۲۹۵۶ سرخط اخبار

سناتورهای جمهوری خواه طی نامه ای توضیح کاخ سفید و وزیر امور خارجه درباره آزمایش موشکی ایران و احتمال نقض قطعنامه های شورای امنیت را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن فری بیکن، دو سناتور جمهوری خواه کنگره آمریکا در واکنش به آزمایش موشکی ایران در نامه ای به اوباما نگرانی خود را از این آزمایش بیان کردند.

سناتور کلی آیوت و مارک کرک از حزب جمهوری خواه در این نامه پیگیری موضوع آزمایش موشکی ایران توسط دولت اوباما را خواستار شدند. آزمایش موشک عماد از سوی ایران در میان رسانه های خارجی بازتاب گسترده داشته است که آخرین آن واکنش جمهوری خواهان به این آزمایش بوده است.

در کنار این نامه، نامه دیگری با امضای ۸ سناتور برای جان کری وزیر امور خارجه آمریکا ارسال شده است. سناتورها از کری نیز خواسته اند درباره چگونگی نقض قطعنامه های شورای امنیت با آزمایش موشکی ایران توضیح دهد.

پیش از این مقامات آمریکایی مدعی تهدیدآمیز بودن آزمایش موشکی ایران شده و گفته بودند که می خواهند این موضوع را در شورای امنیت مطرح کنند.

بر این اساس سناتورهای جمهوری خواه در نامه خود به اوباما واکنش دولت اوباما نسبت به این آزمایش را خواستند و نوشتند: حزب جمهوری خواه منتظر واکنش دولت اوباما است.

پیش از این جمهوری خواهان کنگره به رهبری منندز طرحی را با هدف تحت فشار قرار دادن دولت اوباما برای عدم اجرای توافق هسته ای و کاهش تحریم های اقتصادی تهیه کرده بودند.

در این نامه ادعا است که جمهوری خواهان این آزمایش را برای امنیت ملی آمریکا تهدیدآمیز می دانند. سناتورهای جمهوری خواه مجدداً توافق هسته ای با ایران را مطرح کردند و خواستار عدم اجرای این توافق شدند.

کلید واژه ها: آزمایش موشکی ایران


( ۱ )

نظر شما :