تمرین خلبانان انگلیسی برای عملیات درسوریه

۰۲ آبان ۱۳۹۴ | ۱۳:۱۶ کد : ۱۹۵۳۲۰۳ سرخط اخبار

روزنامه تایمز روز جمعه در گزارشی نوشت که خلبانان نیروی هوایی انگلیس به صورت محرمانه در حال تمرین به منظور کسب آمادگی های لازم برای حمله علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه هستند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه افزود: این آموزش ها شامل کسب اطلاعات لازم در مورد عملیات جدید در سوریه و نیز تغییرات صورت گرفته در سلاح هایی جدیدی که قرار است در این عملیات به کار گرفته شود، هست.

به نوشته تایمز، دولت کامرون تصمیم دارد که لایحه دخالت نظامی انگلیس را احتمالا در اوایل ماه دسامبر آینده در پارلمان این کشور مطرح سازد.
مجلس عوام انگلیس در هفتم مهرماه 1393( سپتامبر گذشته ) با حمله هوایی این کشور علیه گروه تروریستی داعش در عراق موافقت کرد اما این مجوز شامل حملات هوایی در سوریه نمی شود .

این روزنامه افزود: 'مارتین سامی سیمپسون ' یک فرمانده نیروی هوایی انگلیس به تایمز گفته است که جنگنده های تورنادو انگلیسی در حال حاضر از طریق یک پایگاه هوایی در قبرس حملات خود را علیه گروه تروریستی داعش در عراق صورت می دهند و این آمادگی هست که حملات هوایی شان را در سوریه نیز شروع کنند.

تایمز افزود: این فرمانده نیروی هوایی گفت که این حرکت انگلیس می تواند مورد استقبال آمریکا که هم اینک ائتلاف بین المللی علیه داعش را هدایت می کند، واقع شود.

این روزنامه نوشت: دیوید کامرون هنوز مشخص نساخته است که چه زمانی قصد دارد که از نمایندگان مجلس عوام انگلیس بخواهد که در مورد گسترش حملات هوایی این کشور به سوریه رأی دهند. هرچند مقامات انگلیسی گفته اند که این منطقی نیست درحالی که داعش مرزهای عراق و سوریه به رسمیت نمی شناسد، ما حملات خود را تنها به عراق محدود کنیم.
تایمز نوشت: یکی از افراد دخیل در عملیات تورنادوهای انگلیسی در پایگاه هوایی 'اکروتیری' در قبرس که پایگاه اصلی انگلیس در عملیات علیه داعش بشمار می آید، می گوید، یک حس سرخوردگی از این محدودیت جغرافیایی ایجاد شده است .
این روزنامه نوشت: وی می گوید ما شاهد این هستیم که جنگنده های آمریکایی به راحتی در حال عبور از مرز ( سوریه و عراق) هستند.

تایمز افزود: فرمانده اسکادران هوایی انگلیس مستقر در پایگاه هوایی قبرس می گوید من این اطمینان را می دهم که نیروهایش ، شامل 29 مرد و یک زن، آموزش های لازم را قبل از استقرار در قبرس دیده اند و آنها آماده عملیات درسوریه هستند.
این روزنامه نوشت: مارتین سامی سیمپسون می گوید: این احتمال هست رأی ( نمایندگان مجلس عوام انگلیس به گسترش حملات هوایی به سوریه ) داده شود.

تایمز افزود: او گفت: بنابراین برای نیروهای نظامی لازم است که از پیش برنامه ریزی کرده و آموزش دیده باشیم و ما شرایط را خوب می دانیم و بنابراین اگر به ما دستور داده شود ( حمله در خاک سوریه ) ما آن را به خوبی اجرا می کنیم و من به آمادگی نیروهایم نیز خیلی اطمینان دارم .
این روزنامه افزود: 'مارتین سامی سیمپسون ' در همین حال می گوید که شروع عملیات اخیر نیروی هوایی روسیه در فضای سوریه تنها اندکی بر روی مأموریت هوایی انگلیس تاثیر گذشته است، به خاطر اینکه ائتلاف به رهبری آمریکا قادر به رصد جریانات ترافیک هوایی ( در سوریه ) هستند.

تایمز با اشاره به ورود دسته دیگری از تورنادوهای انگلیسی به پایگاه هوایی انگلیس در قبرس در اوایل سپتامبر گذشته برای یک دوره سه ماهه ، نوشت: این اقدام می تواند به معنای این باشد که آنان آماده عملیات برفراز سوریه هستند در صورتی که پارلمان انگلیس در اوایل ماه دسامبراین حملات را تصویب کند.
پیش از این نیز منابع انگلیسی گزارش داده بودند که انتظار می رود دولت انگلیس در چارچوب یک پیشنهاد قانونی خواستار رأی نمایندگان مجلس عوام، برای شروع حمله هوایی این کشور علیه مواضع داعش در سوریه شود.

'دیوید کامرون' نخست وزیر محافظه کار انگلیس پیش از این به نمایندگان پارلمان قول داده است که هیچ اقدام نظامی بدون رسیدن به این اجماع، در سوریه انجام نخواهد شد.
هرچند تاکنون گزارش های متعددی در مورد حضور پنهانی نیروهای نظامی و اطلاعاتی انگلیس در سوریه و عملیات آنان در این کشور منتشرشده است.
جرمی کوربین رهبر جدید حزب کارگر مخالفت صریح خودش را با دخالت انگلیس در سوریه بیان داشته است اما نمایندگان پارلمانی این حزب برخلاف حزب ملی اسکاتلند که دارای 55 کرسی در مجلس عوام است، دیدگاه یکدستی در قبال این دخالت ندارند.

گفته می شود احتمالا شماری از نمایندگان پارلمانی حزب کارگر که نزدیک به جناح بلر هستند از طرح دولت کامرون برای دخالت نظامی در سوریه حمایت خواهند کرد. 

کلید واژه ها: قبرس مجلس عوام


نظر شما :