سفر «بان کی مون» به کره شمالی تکذیب شد

۲۷ آبان ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۶ کد : ۱۹۵۳۸۸۰ سرخط اخبار
سفر هفته آینده «بان کی مون» به کره شمالی تکذیب شد

برخلاف گزارشات اولیه رسانه های کره جنوبی درباره برنامه دبیرکل سازمان ملل برای سفر هفته آینده به کره شمالی، دفتر «بان کی مون» اعلام کرد که وی به زودی قصد سفر به «پیونگ یانگ» را ندارد.

به گزارش فارس، دفتر دبیرکل سازمان ملل گزارش کرد که برخلاف گزارشات پیشین خبری، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل هفته آینده به کره شمالی سفر نمی کند.

خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی روز دوشنبه هفته جاری گزارش کرد که بان کی مون که در کره جنوبی است، احتمالاً با «کیم یونگ اون» رهبر کره شمالی در خصوص برنامه تسلیحات هسته ای این کشور و موضوعات دیگر گفت وگو خواهد کرد.

این خبرگزاری گزارش کرد که این خبر بر اساس اطلاعاتی از سوی یک منبع عالیرتبه سازمان ملل می باشد.

دفتر بان کی مون گزارش کرد، گرچه دبیرکل سازمان ملل به این زودی به کره شمالی سفر نخواهد داشت اما به طور مداوم اعلام کرده است که تمایل دارد هرگونه نقش سازنده از جمله سفر به کره شمالی داشته باشد تا بتواند در جهت صلح، ثبات و گفت وگو در شبه جزیره کره قدم بردارد.

در صورتیکه بان کی مون طبق گزارش خبرگزاری یونهاپ به کره شمالی سفر کند، این اولین سفر دبیرکل سازمان ملل در دو دهه اخیر به حساب می آید.

تنها دو دبیرکل سازمان ملل تاکنون از کره شمالی دیدار داشته اند و یکی از آنها «کورت والدمین» در سال 1979 و دیگری «بوتروس بوتروس گالی» در 1993 بوده است.

بان کی مون که خود اهل کره جنوبی است قرار بود از شهر مرزی «کائسانگ» کره شمالی در ماه مه دیدار کند اما این سفر بعد از آن لغو شد که کره شمالی، دعوت خود از بان کی مون را پس گرفت.

 

کلید واژه ها: دبیرکل سازمان ملل بان کی مون کره جنوبی


نظر شما :