رئیس جمهور شوم گوانتانامو به فعالیتش ادامه خواهد داد

۲۸ آبان ۱۳۹۴ | ۰۴:۰۰ کد : ۱۹۵۳۸۹۳ سرخط اخبار

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز چهارشنبه در سخنانی قول خواهد داد تا اگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، زندان جنجالی نظامی آمریکا در جزیره گوانتانامو را باز خواهد گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، جب بوش نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی آمریکا قصد دارد در سخنانی جزییات بیشتری از برنامه های خود در رقابت های انتخاباتی را مطرح کند.

جب بوش تاکید خواهد کرد، اگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، تا زمانی که مقابله با تروریست های داعش ادامه داشته باشد، زندان گوانتانامو نیز باز خواهد بود و به فعالیت خود ادامه می دهد.

بوش قصد دارد نشان دهد قابلیت لازم برای فرماندهی و رهبری آمریکا در مواجهه با تهدیدات متعددی را که امروز با آن روبرو است، دارد. اظهارات جب بوش در شرایطی خواهد بود که حملات تروریستی پاریس بار دیگر لزوم تلاش بین المللی برای مقابله با تروریسم را نمایان کرده است.

جب بوش قول خواهد داد تا هزینه های نظامی آمریکا را که در دوره باراک اوباما یک هزار میلیارد دلار کاهش یافته است، بار دیگر افزایش دهد و 40 هزار نفر به پرسنل نظامی این کشور اضافه کند. جب بوش همچنین قصد دارد تعداد تفنگداران دریایی را 4 هزار نفر افزایش دهد. وی همچنین قول خواهد داد تا روابط آمریکا با متحدان ناتو و خاورمیانه و اسیا را گسترش دهد.

بوش قول داده است تا یک ائتلاف بین المللی شامل شرکای منطقه ای را برای مقابله با تروریست های داعش تشکیل دهد.

جب بوش در حالی قول داده است تا زندان گوانتانامو را همچنان باز نگه دارد که اوباما تلاش زیادی کرد تا این زندان را در دوره ریاست جمهوری اش تعطیل کند. دوره ریاست جمهوری اوباما در ژانویه 2017 میلادی پایان خواهد یافت.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که 5 زندانی یمنی در زندان گوانتانامو را به زندانی در امارات متحده عربی منتقل کرده است تا تعداد زندانیان گوانتانامو به کمتر از 107 نفر کاهش یابد.

نظرسنجی رویترز-ایپسوس نشان می دهد که 33 درصد رای دهندگان جمهوریخواه بر این باورند که ترامپ قدرتمندترین نامزد برای مقابله با تروریسم خواهد بود. مارکو روبیو نیز در این نظرسنجی 17 درصد نظر رای دهندگان را کسب کرده و این رقم برای کارسون و بوش حدود 9 درصد است.

کلید واژه ها: گوانتانامو


نظر شما :