ارسال ۹ تن اورانیوم غنی شده ایران به روسیه

۲۹ آذر ۱۳۹۴ | ۱۵:۲۸ کد : ۱۹۵۴۸۹۸ سرخط اخبار
رئیس سازمان انرژی هسته ای گفت: تاکنون ۱۳۷ تن کیک زرد از روسیه وارد کرده ایم و ظرف چند روز آینده حدود ۹ تن اورانیوم غنی شده ما به روسیه صادر خواهد شد.
 
به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صالحی در حاشیه دومین مراسم رونمایی از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که با بسته شدن پرونده PMD اجرای برجام در چه مرحله ای است؟ اظهار داشت: کارها خوب پیش می رود و یکسری اقدامات علی الارض باید در این راستا انجام گیرد. مثل برچیدن سانتریفیوژ که این کار بر طبق روالی که اندیشیده شده پیش می رود. ما باید به گونه ای سانتریفیوژها را برداریم که حداقل صدمات را ببینند.
 
وی در خصوص موضوع اراک افزود: باید مخزن مورد نظر را خارج کنیم که اکنون مقدمات این کار فراهم شده ولی منتظر هستیم که در روز دوشنبه سند دیگری به عنوان سند نهایی در وین به امضاء برسد. این سند، سند چهارم در ارتباط با اراک است که ضمانت کافی برای اینکه ما مطمئن باشیم آنها ملتزم به تعهداتشان هستند، دارد.
 
صالحی ادامه داد: البته ما با اواخر دسامبر که تعطیلات غربی ها است، روبرو شده ایم، اما تلاش می کنیم با این محدودیت زمانی بر طبق روال پیش برویم و تا هفته سوم دی ماه شاهد رفع تحریم ها باشیم.
 
رئیس سازمان انرژی هسته ای در خصوص تبادل سوخت اظهار کرد: این موضوع نیز خوب پیش رفته و تاکنون ۱۳۷ تن کیک زرد از روسیه وارد کرده ایم و ظرف چند روز آینده حدود ۹ تن اورانیوم غنی شده ما به روسیه صادر خواهد شد.
 
صالحی در مورد رادیوداروها گفت: تعداد رادیوداروهای تولید شده در کشور نسبتا مناسب است و در طول هر زمان با همکاری معاونت علمی به تعداد آنها افزوده می شود.

نظر شما :