سوروس: یونان باید منطقه یورو را ترک کند

۰۱ دی ۱۳۹۴ | ۲۰:۴۳ کد : ۱۹۵۴۹۸۲ سرخط اخبار

سرمایه دار معروف آمریکایی با تاکید بر اینکه با یورو اوضاع کشور یونان بهبود نمی یابد خروج این کشور از منطقه ارز مشترک اروپایی را امری اجتناب ناپذیر ارزیابی کرد.

به گزارش تسنیم، "جورج سوروس"، سرمایه دار معروف آمریکایی در گفتگو با روزنامه آلمانی "ویرتشافتز ووخه" خروج یونان از منطقه یورو را اجتناب ناپذیر ارزیابی کرده و گفت: این کشور محل مورد علاقه ای برای سرمایه گزاری سرمایه گزاران خصوصی نیست تا زمانی که یونان بخشی از منطقه یورو است.

وی افزود: با یورو اوضاع این کشور هرگز بهبود نمی یابد چرا که نرخ این ارز بسیار بالا است و یونان به این ترتیب نمی تواند شایسته رقابت شود.

سوروس بار دیگر انتقاد خود به سیاست اتحادیه اروپا در قبال یونان را تکرار کرده و گفت: وقتی که بحران در یونان اواخر سال 2009 شدت گرفت اتحادیه اروپا به رهبری آلمان البته به قیمت بالا به این کشور کمک کرد. اتحادیه اروپا بهره های بیش از حد بالا برای وام های خود درخواست کرد به گونه ای که بدهی های دولتی یونان بیش از حد افزایش یافت.

این سرمایه دار معروف آمریکایی افزود: متاسفانه آلمانی ها این خطا را در دور اخیر مذاکرات برای بحران یونان هم تکرار کردند. آن ها مجددا شرایطی را مد نظر قرار دادند که یونان را عمیق تر گرفتار ورشکستگی می کند. این کشور هرگز نمی تواند بدهی های خود را پرداخت کند.

کلید واژه ها: یونان


نظر شما :