آغاز دور جدید مذاکرات گازی ایران و روسیه

۰۲ دی ۱۳۹۴ | ۲۲:۴۱ کد : ۱۹۵۵۰۱۱ سرخط اخبار
نخستین نشست مشترک هماهنگی میان شرکت ملی گاز ایران و شرکت گازپروم روسیه در چارچوب توافق های به عمل آمده گازی امروز در تهران آغاز به کار کرد.
 
به گزارش خبرنگار مهر، با گذشت نزدیک به یک ماه از مذاکرات بیژن زنگنه و الکساندر نواک وزرای نفت و انرژی ایران و روسیه، دور جدید مذاکرات گازی دو کشور با سفر هیات عالی رتبه گازپروم در تهران آغاز شد.
 
عزیزالله رمضانی مدیر امور بین الملل شرکت گاز با تایید آغاز این مذاکرات گازی، گفت: در این نشست مشترک، دوطرف زمینه های مورد توافق از جمله مهندسی، اجرا، عملیات، بازرگانی و پژوهش را به بحث و بررسی خواهند گذاشت.
 
این مقام مسئول با اعلام اینکه گازپروم روسیه در چند نشست و گفتگو با مقام های شرکت گاز زمینه های همکاری را که در قالب پنج کارگروه تعریف شده است، بررسی خواهد کرد، اظهار داشت: در این نشست مشترک، یک تیم ٢٥ نفره به مدیریت آلکساندرمدودوف معاون و ویتالی مارکلوف معاون مدیرکل شرکت گازپروم روسیه به بحث درباره موارد یادشده خواهند پرداخت.
 
بیژن زنگنه وزیر نفت اخیرا با بیان اینکه روسیه یکی از شرکای صنایع نفت و گاز ایران در دوران پساتحریم است، گفته است: از شرکت های روس به منظور سرمایه گذاری در طرح های ذخیره سازی زیر زمینی گاز طبیعی کرده ایم.
 
وزیر نفت با اعلام اینکه به این منظور قرار شده شرکت گازپروم برای همکاری در این حوزه و دیگر حوزه ها با ایران مذاکراتی داشته باشد، تصریح کرد: ایران آماده همکاری با شرکت های روسی به منظور اجرای طرح های زیر زمینی ذخیره سازی گاز طبیعی است.

کلید واژه ها: گازپروم


نظر شما :