واکنش کمیته روابط خارجی سنا به انتخابات ایران

۰۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۵ کد : ۱۹۵۶۸۰۴ سرخط اخبار

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با انتشار بیانیه ای نحه برگزاری انتخابات در ایران را برخلاف وعده هایی دانست که کاخ سفید در مورد تغییر رفتار ایران داده بود.

به گزارش مهر به نقل از سایت سنای آمریکا، «اد رویس» رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، در بیانیه ای عنوان داشت که نحوه رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، آزمایش های موشکی یا دستگیری ملوان های آمریکایی، بر خلاف وعده ای است که «باراک اوباما» در مورد معتدل و مسئولیت پذیر شدن ایران داده بود.

رویس در بیانیه ای که در وب سایت کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا منتشر شده، می نویسد: «رئیس جمهور اوباما به مجلس وعده داده بود که ایران مسئولیت پذیرتر و میانه روتر می شود. با این حال ساعاتی پس از اجرایی شدن توافق هسته ای، حکومت ایران ۲۹۶۷ نفر از نامزدهای اننتخاباتی برای انتخابات مجلس در ایران را رد صلاحیت کرد».

او افزوده ایران با انجام آزمایش های موشکی، تحریم های سازمان ملل را نقض کرد، ملوان های آمریکایی را دستگیر کرد و همزمان به حمایت از رژیم «قاتل» [بشار] اسد در سوریه ادامه می دهد.

پیش از این یک تیم از ناظران تحریم های ایران در سازمان ملل گفته بودند آزمایش موشک میان برد عماد یکی از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است.

به گفته اد رویس، ایران با دسترسی به ۱۰۰ میلیارد دارایی بلوکه شده اش به خاطر تحریم ها، «اکنون بر منطقه (خاورمیانه) چیره» شده است.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، چهارم اسفند ماه مبلغ پولی که ایران نقدا پس از اجرای توافق اتمی دریافت خواهد کرد را «کمتر از ۵۰ میلیارد دلار» اعلام کرده بود.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه خود ادعا کرده است ممکن است برخی از داوطلبان انتخابات میانه رو قلمداد شوند؛ اما او چنین چیزی را رد می کند. از منظر وی مرددم ایران ممجبور به انتخاب بین تندروها و تندرو تر ها شده اند.

کلید واژه ها: کمیته روابط خارجی


نظر شما :