دونالد ترامپ نامزد دریافت جایزه صلح نوبل!

۱۳ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۲:۱۹ کد : ۱۹۵۶۸۹۱ سرخط اخبار

اسامی 376 نامزد برای دریافت جایزه امسال نوبل صلح ثبت شده که در میان نامزدها چهره های مختلفی از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک گرفته تا حتی دونالد ترامپ، نامزد جنجالی جمهوری خواهان در انتخابات آمریکا حضور دارند!

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، در سال 2014 تعداد نامزدها برای دریافت جایزه نوبل 278 کاندیدا بود.

در همین راستا اولاو نیولستاد، رییس موسسه نوبل اعلام کرد: ثبت این تعداد نامزد برای دریافت جایزه نوبل نشاندهنده میزان بالای اتفاقات و رویدادها در سراسر جهان است.

وی گفت: ما در جهانی زندگی می کنیم که درگیری های بسیاری در آن اتفاق می افتد و هم چنین روندهای مشخصی وجود دارد که در آنها تلاش می شود این درگیریها در مسیر درستی هدایت شوند.

در این دوره 228 نفر و 148 سازمان برای دریافت جایزه صلح نوبل کاندیدا شده اند.

اسامی این نامزدها دست کم تا 50 سال محرمانه باقی می ماند، مگر اینکه کسانیکه آنها را نامزد کرده اند تصمیم بگیرند نام کاندیدای خود را فاش کنند.

بر همین اساس برخی کاندیداها عبارتند از دونالد ترامپ، پاپ فرانسیس، آنگلا مرکل و سوزان ساراندن، فعال مدنی و بازیگر آمریکایی. هم چنین از دیگر نامزدها می توان به "نادیا مراد" از ایزدی های نجات یافته از دست گروه تروریستی داعش اشاره کرد و ساکنان جزایر یونان که به آوارگان کمک کرده اند نیز در این میان قرار دارند.

اسم یا اسامی برندگان جایزه نوبل که می تواند حداکثر سه نامزد باشد، در هفتم اکتبر اعلام می شود.

کمیته پنج نفره اهدای جایزه نوبل که برنده این جایزه را مشخص می کنند، اولین جلسه خود را روز دوشنبه برگزار کردند.

سال گذشته این جایزه به چهار گروه تونسی به دلیل نجات و حفظ روند انتقالی دولت این کشور به سمت دموکراسی اعطا شد.

کلید واژه ها: نوبل جایزه نوبل


نظر شما :