چیزی به نام «بهار عربی» وجود ندارد

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۵۵ کد : ۱۹۵۸۴۵۱ سرخط اخبار

وزیر خارجه بحرین که به مصر سفر کرده است، اتهامات همیشگی علیه ایران و محور مقاومت را تکرار و اعلام کرد که چیزی به نام «بهار عربی» وجود ندارد.

به گزارش فارس، «خالد بن احمد بن حمد» وزیر خارجه بحرین با تکرار ادعاهای پیشین خود علیه ایران، اعتراض های مردم جهان عرب از سال 2011 به بعد را که به «بهار عربی» معروف شد، صرفا اتفاقات داخلی کشورهای عربی خواند.

به گزارش وبگاه خبری روزنامه «الیوم السابع» مصر، وزیر خارجه بحرین که برای دیدار با مقامات مصری چند روزی است به این کشور سفر کرده، در گفت وگو با یک شبکه مصری درباره بهار عربی گفت: چیزی به نام «بهار عربی» وجود ندارد؛ در ابتدا مسأله ای داخلی بود و نباید تونس را مقصر آنچه به آن «بهار عربی» گفته می شود، دانست. باید به ویرانی پیش آمده در لیبی و سوریه نگاه کرد و در برابر این ویرانی که بزرگترین خطر در دنیا است، ایستاد.

وزیر خارجه بحرین درباره سوریه گفت: مردم سوریه الآن کجا هستند، نصف آن ها در کشورهای دنیا پراکنده شده اند، ولی هنوز اصرار بر راه حل سیاسی وجود دارد.

این مقام بحرینی مدعی «از بین رفتن یکپارچگی کشور سوریه» شد و پیدایش داعش را نتیجه «خلأ» در سوریه دانست و گفت: باید موجودیت و کیان کشور بازسازی شود تا بتواند ارتش و کشور حفظ شوند.

خالد احمد در این مصاحبه به ایران نیز اشاره و اتهامات همیشگی کشورش علیه ایران را تکرار کرد و بدون ارائه شواهدی، گفت ایران در امور کشورش دخالت می کند.

خالد گفت: به هنگام برخورد با مقامات ایرانی در محافل بین المللی فقط به آن ها سلام می کنم؛ چرا که سلام برای خداست.

وزیر خارجه بحرین در ادامه اتهامات به ایران، حزب الله متحد تهران را عامل پیچیده شدن اوضاع لبنان دانست و گفت: ملت لبنان با ملت بحرین رابطه قدیمی دارد و مردم لبنان از سیطره حزب الله [بر لبنان] رنج می برند.

مقامات بحرین با نادیده گرفتن حقوق شیعیان در این کشور و سرکوب اعتراض های مسالمت آمیز آنها که موجب نگرانی سازمان های حقوق بشر شده و وزات خارجه آمریکا و انگلیس هر یک در گزارش سالیانه خود از وضعیت حقوق بشر در این کشور انتقاد کرده اند، ایران را به دخالت در امور بحرین و حمایت از معارضان شیعی که آن ها را «تروریست» می دانند، متهم می کنند.

شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب که بحرین نیز عضو آن دو است، نتنها به تروریستی خواندن مقاومت اکتفا نکرده اند، بلکه برای فشار آوردن به حزب الله در داخل لبنان، اتباع لبنانی مقیم کشورهای عربی خلیج فارس را تهدید به اخراج از این کشور کرده اند.

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :