واشنگتن: محاصره داعش در موصل آغاز شد

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۱:۵۱ کد : ۱۹۵۸۹۹۱ سرخط اخبار

نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف ضد داعش از آغاز عملیات محاصره این گروه تروریستی در شهر موصل عراق خبر داد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، برت مک گورک، نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف ضد داعش در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: عملیات از بین بردن و محاصره داعش در شهر موصل آغاز شده است و ما هر روز حملات دقیقی را علیه این گروه انجام می دهیم. اطلاعات زیادی درباره افراد مسلح داعش و اقداماتی که در این شهر انجام می دهند از طریق ساکنان موصل به دست آورده ایم.

داعش ژوئن 2014 کنترل شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق را در دست گرفت و آن را به عنوان مقر اصلی خود اعلام کرد. آمریکا نیز ائتلاف بین المللی را برای از بین بردن این گروه در سوریه و عراق به راه انداخت اما تاکنون نتیجه لازم مورد انتظار را نداشته است.

به دلیل مساحت بسیار زیاد موصل، مسیرهای امدادرسانی پیچیده و نزدیکی به مقرهای داعش در سوریه عملیات این شهر سخت ترین عملیات علیه تروریست ها محسوب می شود.

مک گورک گفت: ائتلاف در حال حاضر علیه داعش به پیشروی دست یافته است. فشارهای زیادی به صورت همزمان بر داعش وجود دارد. داعش در حال حاضر در موضع دفاعی قرار دارد و هر روز مناطق تحت سیطره خود را بیشتر از دست می دهد، برای همین به عملیات های انتحاری علیه غیرنظامیان می پردازد.

وی گفت: حدود 60 هزار نفر پس از آزادسازی رمادی به این شهر بازگشته اند. ائتلاف 50 میلیون دلار برای پاکسازی این شهر از مین ها و بمب هایی که داعش کار گذاشته بود، خرج کرد.

مک گورک گفت: آنچه که ما امروز انجام می دهیم یک سال پیش نمی توانستیم آن را انجام دهیم.

مک گورک این اظهارات را در امان و پس از دیدارش با ناصر جوده، وزیر خارجه اردن ایراد کرد.

وی پس از دیدار با پادشاه اردن درباره وضعیت داعش در لیبی نیز گفت: داعش 8 شاخه در سراسر جهان دارد که خطرناک ترین آن شاخه این گروه در لیبی است.

کلید واژه ها: گورک


نظر شما :