«هشدار دود» دقایقی قبل از سقوط هواپیمای مصری

۰۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۸ کد : ۱۹۵۹۱۰۶ سرخط اخبار

گزارش های جدید از به کار افتادن دستگاه های تشخیص آتش و دود در داخل کابین هواپیمای مصری، آن هم تنها دقایقی پیش از سقوط حکایت دارد.
آن طور که گزارش شده دود ابتدا در توالت هواپیما منتشر شده و به سیستم برقی هواپیما هم مرتبط بوده است.
به گزارش بی بی سی، این اطلاعات شامگاه روز جمعه (۲۰ مه - ۳۱ اردیبهشت) از سوی وبسایت اَوی اِیشن هرالد که یک سایت تخصصی در زمینه هوانوردی است منتشر شده و هنوز داده های آن مستقلا تایید نشده است.
پرواز ام. اس. ۸۰۴ روز پنجشنبه (دیروز) با ۶۶ سرنشین از پاریس عازم قاهره بود که تنها دقایقی قبل از ورود به آسمان مصر از صفحه رادار محو شد.
مقام های یونانی که این هواپیما را در هنگام ورود و خروج از آسمان این کشور تحت نظر داشتند می گویند ایرباس ۳۲۰ خطوط هوایی ایجپت ایر پیش از سقوط، دو بار چرخش ناگهانی داشته و سپس در مدت زمانی کوتاه ارتفاعش را بیش از هفت کیلومتر کم کرده و از صفحه رادار محو شده است.
تیم تجسس که متشکل از یگان های هوایی و دریایی فرانسه، یونان و مصر است روز جمعه از یافتن بقایای اجساد چند مسافر این هواپیما، چند چمدان و برخی از قطعات هواپیما از جمله چند صندلی خبر داد.
این بقایا که یافتنشان اندک امید بازماندگان ۵۶ مسافر و ۱۰ خدمه پرواز ام. اس. ۳۲۰ را به یاس تبدیل کرد، در ۳۰۰ کیلومتری بندر اسکندریه مصر پیدا شده است.
در همین حال، تیمی متشکل از سه بازرس فرانسوی به همراه یک کار شناس فنی شرکت هواپیمایی ایرباس برای کمک به تحقیقات مربوط به سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی «ایجیپت ایر» در نخستین ساعات روز جمعه وارد قاهره، پایتخت مصر شد.
با وجود این، بخش های اصلی از لاشه این هواپیما و جعبه سیاه آن هنوز پیدا نشده است و از همین رو، تمامی گزارش ها در مورد علت سقوط این هواپیما هنوز در حد فرضیه باقی مانده است.
روز پنجشنبه، همزمان با گزارش های اولیه در مورد نحوه سقوط و محو شدن این هواپیما از صفحه رادار، مقام های مصری و رسانه های آمریکایی از «احتمال قوی خرابکاری» و حتی «انفجار بمب» در این پرواز سخن گفتند.
همزمان، گمانه زنی ها درباره احتمال نقص در بازرسی امنیتی از این هواپیما پیش از پرواز از فرودگاه شارل دوگل پاریس مطرح شد.
بر همین اساس، امروز مقام های امنیتی از پرسنل فرودگاه شارل دوگل که به این هواپیمای مصری دسترسی داشته اند پرس و جو کردند.
پرواز پاریس به قاهره معمولا کمی بیش از چهار ساعت طول می کشد و قرار بود این هواپیما حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت قبل از وقوع سانحه در فرودگاه قاهره بر زمین بنشیند.
در اکتبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۵)، یک هواپیمای مسافربری روسی با ۲۲۴ مسافر و سرنشین اندکی پس از برخاستن از فرودگاه قاهره در بازگشت به روسیه، سقوط کرد. بعدا مقامات روسیه و مصر تایید کردند که علت سقوط این هواپیما، انفجار بمبی بوده که اسلامگرایان افراطی در هواپیماجاسازی کرده بودند.
همچنین، در ماه مارس سال جاری، یک فروند هواپیمای مسافربری مصری با ۵۴ مسافر و شش خدمه در مسیر پرواز داخلی از اسکندریه به قاهره ربوده و به قبرس برده شد. بعدا فرد رباینده، که انگیزه شخصی داشت، خود را تسلیم ماموران کرد و به مصر بازگردانده شد.

کلید واژه ها: سقوط هواپیما مصر


( ۱ )

نظر شما :