رژیم آل خلیفه زینب الخواجه را آزاد کرد

۱۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۲:۴۶ کد : ۱۹۵۹۴۷۳ سرخط اخبار

منابع خبری از آزادی «زینب الخواجه» فعال حقوق بشر بحرینی که از ماه مارس به همراه فرزند خردسالش زندانی بود خبر دادند.

به گزارش مهر به نقل از شبکه المنار، منابع خبری اعلام کردند رژیم بحرینی روز سه شنبه «زینب الخواجه» فعال مدافع حقوق بشر را که از ماه مارس به همراه فرزند خردسالش زندانی بود، آزاد کرده است.

«مریم الخواجه» خواهر «زینب الخواجه» در صفحه خود در توئیتر اعلام کرد که «زینب الخواجه» رسما از زندان خارج و در مسیر آمدن به خانه است.

رژیم آل خلیفه زینب الخواجه دختر «عبدالهادی الخواجه» را که به حبس ابد محکوم شده است به اتهام پاره کردن عکس حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین و اهانت به یک افسر پلیس به سه سال و یک ماه زندان محکوم کرده بود.

در همین راستا «براین دولای» از مسئولان سازمان غیردولتی «هیومن رایتس فرست» (اول حقوق بشر) که مقر آن در واشنگتن قرار دارد از آزادی زندانیان در بحرین استقبال کرده اما در عین حال این اقدام را پیشرفت زیادی درباره حقوق بشر در بحرین ندانست.

وی افزود که اگر دولت بحرین خواهان انجام اصلاحات حقیقی بود تمام زندانیان سیاسی را به صورت دسته جمعی آزاد می کرد.

در همین حال دادگاه تجدیدنظر بحرین حکم اعدام صادره علیه ۳ شهروند بحرینی و حبس ابد ۶ نفر دیگر را که به کشتن یک افسر و دو عنصر پلیس در منطقه الدیه در غرب منامه پایتخت بحرین متهم شده بودند، تایید کرد.

دادستانی بحرین این افراد را به کشتن ۳ پلیس از جمله یک افسر اماراتی در انفجار بمب در ماه مارس ۲۰۱۴ متهم کرده بود.

لازم به ذکر است که رژیم آل خلیفه از آغاز اعتراضات مردمی در بحرین در سال ۲۰۱۱ بسیاری از رهبران و فعالان سیاسی و حقوق بشر از جمله شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق بحرین را بازداشت و زندانی کرده است.

در همین راستا سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که تشدید حکم حبس شیخ علی سلمان از ۴ به ۹ سال نقض آشکار آزادی بیان است. سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای اعلام کرد که محکومیت شیخ علی سلمان با انگیزه های سیاسی صورت می گیرد و هدف آن پیامی به دیگران است مبنی بر اینکه مطالبات قانونی و مسالمت آمیز بدون مجازات نخواهد بود.

این سازمان آزادی فوری و بدون قید و شرط شیخ علی سلمان را خواستار شد.

کلید واژه ها: بحرین الخواجه» «زینب الخواجه» شیخ علی سلمان «زینب


نظر شما :