علم الهدی: آنها که با کفار دوستی می کنند، دین ندارند

۲۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۵ کد : ۱۹۵۹۹۸۶ سرخط اخبار
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: انگلیس از طریق روحانیان متحجر جنایات زیادی را در تاریخ علیه اسلام انجام داده و یکی از حقوق حیاتی که امام بزرگوار(ره) به گردن جامعه ما دارد، بر هم زدن نظام ارزش های این چنینی بود.
 
به گزارش «انتخاب»، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در ششمین جلسه از سلسله جلسات تفسیر روزانه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان که با محوریت سوره «ممتحنه» در مهدیه مشهد برگزار می شود، به بیان نکات تفسیری آیه دوم این سوره مبارکه پرداخت.
 
امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به این که دوستی با دشمنان خدا نتیجه معکوس دارد، گفت: در برقراری رابطه با کفار، ولو شما از روی محبت با آن ها رفتار کنید، آن ها در خط اجرای عداوت خود هستند و هرگاه این دوستی به نقطه ای برسد که بر شما مسلط شوند، با کمال بی باکی خشن ترین اعمال را در قبال شما انجام می دهند.
 
«اسلام آمریکایی» با سلطه دشمن منافاتی ندارد
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تنها راه راضی شدن دشمنان خدا از مسلمانان را «دست کشیدن از دین» دانست و اظهار کرد: آن ها دینی را می پذیرند که با سلطه شان منافاتی نداشته باشد. در حالی که دین شما، دینی است که به واسطه آن با دشمن جنگیده و او را از کشور خود بیرون کرده اید. طبیعی است که این دشمن، دین را تحمل نمی کند.
 
آیت الله علم الهدی تأکید کرد: ممکن است دشمنان، اسلام را مثل سایر ادیان بپذیرند اما به شرطی که سیاست های آن ها را دچار مشکل نکند و هر زمان سیاست شان اقتضا کرد، دین شما را در استخدام خود درآورند. امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، دین مورد پذیرش دشمن را «اسلام آمریکایی» نامیده اند.
 
امام راحل، ارزش های مبتنی بر تحجر را بر هم زد
وی در ادامه به تبیین ویژگی های «اسلام آمریکایی» پرداخت و گفت: رهبری فرموده اند دشمنان به دنبال دو نوع اسلام آمریکایی هستند؛ یکی «اسلام سکولار» که می گوید دین شما در مسجد و حسینیه و حرم خلاصه شود و در شئون سیاسی و اقتصادی هرطور که دنیا رفتار می کند، عمل کنید؛ دیگری «اسلام متحجر» که یعنی چشمان مان را روی هم بگذاریم، پیشرفت دنیا را نبینیم و به 200، 300 سال پیش برگردیم که فقط روزه می گرفتیم، ختم قرآن می کردیم و به سایر امور کاری نداشتیم.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری هم سویی اسلام سکولار و متحجر با منافع آمریکا را علت تمایل شیطان بزرگ به این دو جریان دانست و تصریح کرد: انگلیس از طریق همین روحانیان متحجر جنایات زیادی را در تاریخ علیه اسلام انجام داده و یکی از حقوق حیاتی ای که امام بزرگوار(ره) به گردن جامعه ما دارد، بر هم زدن نظام ارزش های این چنینی بود. ایشان معتقد بودند «روحانی ای که به هیچ چیز کار نداشته باشد، اصلا چرا زنده باشد؟» به همین دلیل است که ما امام(ره) را تجدید کننده اسلام می دانیم.
 
تبری نجستن از دشمن، موجب بی دینی می شود
آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: اسحاق بن عمار در روایت موثقی از امام صادق(ع) نقل می کند که ایشان فرمودند «هرکس به خاطر دینش دوستی و دشمنی نکند، بی دین است.» این حرف بنده نیست؛ حرف امام صادق(ع) است. کسانی که نماز می خوانند، روزه می گیرند اما با دشمنان خدا دشمن نیستند یا این که با کفار دوستی می ورزند تا تنش زدایی صورت گیرد، بی دین هستند.
 
وی افزود: بسیاری از جریان های سیاسی که روی خوش به آمریکا نشان می دهند و به دنبال باز کردن پای دشمن به کشور هستند، دین ندارند. ما که آزاد نیستیم در عرصه سیاسی هرطور خواستیم عمل کنیم. تمام سیاست خارجی و روابط بین الملل ما باید بر مبنای قرآن تنظیم شود.
 
پیروان امام حسین با دشمن رابطه دوستانه برقرار نمی کنند
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ضمن تأکید مجدد بر نهی قرآن از برقراری رابطه دوستانه با دشمنان دین، تصریح کرد: بنا به این فرموده امام صادق(ع)،  اگر سیاست خارجی ما بر معیار قرآن نباشد، هم ما بی دین هستیم و هم کشورمان کشوری بی دین خواهد شد. عامل مهم در این جا، بصیرت جامعه است. اگر بصیرت وجود داشته باشد، حتی در صورتی که یک فرد کج سلیقه در یک گوشه کشور عقیده متفاوتی داشته باشد، کاری از پیش نخواهد برد.
 
آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: تمام آن چه که در این آیات درباره حب و بغض می خوانیم دقیقا در سیره سیاسی ائمه(ع) وجود داشته است و ایشان هیچ گاه با کفر دست ندادند. امام حسین(ع) به والی مدینه فرمودند «مثل من با مثل یزید بیعت نمی کند.» این جمله نشان می دهد کسی که ادعای پیروی از امام حسین(ع) را دارد، هیچ گاه بنای فشردن دست پیروان یزید را نخواهد داشت.
 

کلید واژه ها: علم الهدی


نظر شما :