ترامپ: اگر شکست بخورم کمیته اقدام سیاسی تشکیل می‌دهم

۱۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۹ کد : ۱۹۶۱۸۷۶ سرخط اخبار

در حالی که جنجال بر سر اظهارات دونالد ترامپ ضد خانواده یک مسلمان آمریکایی کشته شده در عراق ادامه دارد، نامزد جمهوریخواه برخی از اعضای ارشد کنگره را تهدید کرده است.

به گزارش فارس، در حالی که نامزدهای حزب جمهوریخواه و دموکرات خود را برای انتخابات سراسری 18 آبان ماه آماده می کنند، تنش دونالد ترامپ با اعضای ارشد هم حزبی خود در کنگره آمریکا تشدید شده است.

او در مصاحبه با واشنگتن پست، به موضوعات مختلفی اشاره کرد که در نگاه اول به این اظهارات، مشخص می شود که او از اعضای ارشد هم حزبی خود در کنگره آمریکا به شدت دلخور است.

وی به طور مشخص پل رایان، رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان و همچنین جان مک کین عضو ارشد جمهوریخواه مجلس سنا را به خاطر اظهارات اخیرشان و انتقاد تلویحی آنها از ترامپ به شدت ملامت کرد.

ترامپ تاکید کرده که از رایان و مک کین در انتخابات پیش روی آنها برای نشست دوباره بر کرسی نمایندگی شان در مجلس نمایندگان و سنا حمایت نمی کند و آنها را تایید نمی کند.

اظهارات نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری علیه مک کین البته تندتر بوده و او گفته است: «من هرگز حامی جان مک کین نبوده ام چون من همیشه این حس را داشتم که او باید کار جدیتر و بیشتری برای کهنه سربازان می کرد به همین دلیل، من همیشه با جان مشکل داشتم».

ترامپ درباره پل رایان هم در اظهاراتی تلویحی، تهدید کرده که از رقیب او برای انتخابات آتی مجلس نمایندگان آمریکا حمایت کند البته او صراحتا چنین اظهارنظری نکرده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از «پل نهلن» رقیب رایان در انتخابات مقدماتی 19 مرداد برای کرسی نمایندگی ویسکانسین در مجلس نمایندگان آمریکا تمجید کرده و گفته که او «کمپین بسیار خوبی» به راه انداخته است.

ترامپ گفت: «من پل(رایان) را دوست دارم اما اکنون زمانه بسیار بدی برای کشور ما است و ما به رهبری قدرتمند نیاز داریم. ما به رهبری بسیار بسیار قوی نیاز داریم و من هنوز در موقعیت(برای حمایت از رایان) نیستم».

او در واقع همان حرف های چند ماه قبل رایان درباره اینکه او «در موقعیتی نیست که از نامزدی ترامپ حمایت کند» را تکرار کرد؛ اظهاراتی که پیش از نهایی شدن نامزدی ترامپ از سوی جمهوریخواهان مطرح شده بود.  

دلیل اظهارات تند علیه این دو چهره ارشد جمهوریخواهان در کنگره آمریکا، مواضع آنها در حمایت از خانواده «همایون خضر خان»، مسلمان آمریکایی کشته شده در جنگ عراق و مخالفتشان با اظهارات جنجالی ترامپ ضد والدین این نظامی بوده است.

ترامپ در این مصاحبه ادعا کرده که رایان از او خواسته در مبارزات انتخاباتی ویسکانسین از او حمایت کند اما سخنگوی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا این اظهارات را تکذیب کرده است.

او همچنین درباره مناظرات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرده که او باید در انتخاب یک «مجری منصف و عادل» نقش داشته باشد.

ترامپ با تاکید بر اینکه ترجیح می دهد مناظره رو در رو و دوتایی با هیلاری کلینتون داشته باشد، اعلام کرده که نامزدهای حزب سبز و آزادیخواه نباید در مناظره ها حضور داشته باشند.

از نامزد جمهوریخواه انتخابات 2016 درباره احتمال شکست در مبارزات با هیلاری کلینتون و اینکه در آینده چه خواهد کرد، سوال شد.

او در پاسخ به این سوال تاکید کرده که او با تشکیل دو یا سه کمیته اقدام سیاسی(super PAC) و کمک 10 میلیون دلاری به آنها، علیه همه دموکرات ها و جمهوریخواهانی که در مسیر پیروزی او سنگ اندازی کردند، اقدام خواهد کرد.

ترامپ تاکید کرده شاید کمیته های اقدام سیاسی او علیه تد کروز و جان کسیچ که در مبارزات درون حزبی جمهوریخواهان رقیب او بودند، فعال شوند.

کمیته اقدام سیاسی  در آمریکا به هر نهادی اطلاق می شود که به طرفداری یا مخالفت از یک کاندید انتخاباتی تبلیغ انجام دهد. طبق قوانین فدرال آمریکا هر نهادی که بیش از 1000 دلار برای اثرگذاری بر نتایج یک انتخابات فدرال هزینه و یا دریافت کند، کمیته اقدام سیاسی تلقی می گردد.

کلید واژه ها: رایان ترامپ مک کین


نظر شما :