تجاوز به سفارت بحرین در لندن توسط عوامل ایران انجام گرفته است

۱۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۵۸ کد : ۱۹۶۱۸۷۸ سرخط اخبار

یک نماینده بحرینی در گفت وگو با «البیان» امارات، اتهامات جدیدی علیه ایران مطرح کرد.

به گزارش فارس، «جمال بوحسن» عضو کمیته امور خارجی و دفاع و امنیت ملی پارلمان بحرین گفت وگویی با وبگاه «البیان» امارات انجام داده و مدعی شده برخی حملات علیه سفارت این کشور در لندن به دستور ایران انجام شده است.

متن این مصاحبه به شرح زیر است:

* نظر شما درباره افزایش تجاوزها به سفارت بحرین توسط تعدادی از پناهندگان سیاسی چیست؟

- اقدامات پناهندگان سیاسی در انگلیس علیه سفارت بحرین، حمایت آشکار از تروریسم علیه ملت بحرین و نیز تبلور واضح تلاش های ایران برای سرنگونی نظام بحرین است و با دستور مستقیم نظام ایران انجام می شود.

تجاوزها به ساختمان سفارت بحرین در لندن، اقدامی تروریستی است که این گروه های افراطی مرتکب آن می شوند و ما لندن را مسئول کامل آن می دانیم زیرا این کشور است که زمینه مناسب برای اقدامات غیرمسئولانه علیه سفارت بحرین و کارکنان آن را فراهم کرده است.

* برخی از بحرینی هایی که به لندن مسافرت می کنند هر از چند گاهی مورد آزار و اذیت هایی از سوی پناهندگان سیاسی واقع می شوند و دولت انگلیس اقدام جدی در این مورد انجام نداده است، نظر شما چیست؟

- این اقدامات، روش های سیاسی ناامیدانه ای برای گروه های افراطی است و منامه ، لندن را مسئول این اقدامات و تبعات آن می داند.

*در سایه افزایش خطرات متوجه اعضای شورای همکاری از سوی ایران، آیا نیاز نمی بینید که ما به یک نهاد قانونی و حقیقی جدید برای شکست همه این تلاش ها نیاز داریم؟

- در کشورهای عضو شورای همکاری بیش از 100 سازمان حقوقی وجود دارد اما مشکل در اینجاست که همه اینها بدون هماهنگی با یکدیگر و به صورت تکی عمل می کند به همین دلیل توصیه ما این است که میان این سازمان ها همکاری وجود داشته باشد.

* پیش بینی شما از تبعات محاکمه شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین چیست، با توجه به این نکته که وی احضاریه دادگاه را نپذیرفته و پسرش کارمند حامل احضاریه را تهدید به کتک زدن کرده است؟

- محاکمه عیسی قاسم که به دلیل پولشویی لغو تابعیت شده، محاکمه ای عادلانه است و بی طرفی دادستانی کل و دادگاه را نشان می دهد؛ تحقیقات نیز کوچکترین مجالی برای شک در اینگونه اقدامات جنایتکارانه باقی نمی گذارد.

کلید واژه ها: بحرین سفارت بحرین


نظر شما :