آمریکا هنوز درباره استرداد گولن تصمیم نگرفته است

۱۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۹ کد : ۱۹۶۱۹۵۳ سرخط اخبار

یک مقام آمریکایی با رد گزارش وال استریت ژورنال گفت، واشنگتن هنوز تصمیمی درباره استرداد فتح الله گولن به آنکارا اتخاذ نکرده است. این روحانی ترک تبار ساکن پنسیلوانیا از سوی آنکارا به طرح ریزی کودتای ناکام در ترکیه متهم شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری حریت، یک مقام آمریکایی گفت: ما کاملا بر این مساله تمرکز کرده ایم و با مقام های ترکیه همکاری کامل داریم تا آنها بتوانند عدالت را اجرا کرده و مقصر را به پای میز محاکمه ببرند.

روزنامه وال استریت ژورنال پیشتر به نقل از "منابع آگاه کاخ سفید" در این خصوص نوشت، مقام های آمریکایی به طرف ترک اعلام کرده اند شواهدی که از سوی ترکیه به منظور بازگرداندن گولن ارائه شده نتوانسته آن ها را متقاعد کند و بیانیه های تهدیدآمیزی که از سوی مقام های ترکیه منتشر می شود، آنان را دچار مشکل کرده است. طبق این گزارش، مقام های دو کشور به طور مخفیانه چندین سناریو را که بر اساس آن می توان گولن را استرداد کرد، بررسی کرده اند اما آمریکا تاکنون در این مذاکرات متقاعد نشده است.

با این حال این منبع آگاه می گوید، خصوصا جمله اول مقاله وال استریت ژورنال "دریافت غلطی" را ارائه می دهد مبنی بر اینکه دولت آمریکا اکنون درباره عدم استرداد گولن تصمیم گرفته است. این منبع افزود: این سیاست رسمی آمریکا درباره پرونده نیست. آن فردی که در روزنامه وال استریت از آن نقل قول شده، از طرف دولت آمریکا صحبت نکرده است. این گزارش مشکل ساز است و ما با آن موافق نیستیم.

دولت ترکیه تاکنون دو سند برای استرداد گولن به آمریکا تحویل داده است.

کلید واژه ها: گولن


نظر شما :