روحانی: به برجام خوشبین‌ایم، به آمریکا بدبین

۲۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۳:۲۸ کد : ۱۹۶۲۲۲۸ سرخط اخبار

رییس جمهور کشورمان با بیان اینکه محبت مردم مسئولیت دولت را افزایش می دهد، گفت: به برجام خوشبین هستیم، نه به آمریکا.

به گزارش عصر ایران، حسن روحانی که در سی امین سفر استانی کاروان دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده با حضور در ورزشگاه تختی شهرستان یاسوج در جمع مردم این استان گفت: محبت مردم مسئولیت دولت را افزایش می دهد و احساس می کنیم در برابر این همه مهربانی و وحدت مردم، بار سنگینی بر دوش مان قرار گرفته است.

ایلنا گزارش داده است: روحانی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویر احمد، استان مهر و وفا و شجاعت است، گفت: استقلال و عزت ما در سایه ائمه هدی و بویژه مولا علی ابن موسی الرضا (ع) است و فرهنگ دیار ما با حضور امام رضا (ع) به اوج رسید. درس امام هشتم مودت، مهربانی و برادری است. ضمن اینکه درس بزرگ همه ائمه معصوم ، اخلاق است.

رییس جمهور در بخش دیگر از سخنانش با بیان اینکه عشایر غیور و مردمان سرزمین دنا همواره مدافع استقلال ایران بوده اند، خاطرنشان کرد: علیرغم سختی ها و فشارها با همراهی مردم قدم به قدم پیش رفته ایم.

رییس شورای عالی اقتصاد با یادآوری اینکه رشد اقتصادی سه ماهه اول سال به ۴.۴ رسید، تاکید کرد: مردم پیام رهبر انقلاب برای همدلی و همراهی ملت و دولت را محقق کرده اند. با اتحاد، اطاعت از رهبری و حمایت از دولت به دنیا ثابت کردید کسی قادر به تحمیل و تحریم ایران نیست.

روحانی افزود: بر خلاف اراده دشمنان، امروز هر چه بخواهیم نفت صادر می کنیم. شاید رفع تحریم بر خلاف منافع عده ای باشد اما ملت مسرور است. حل مشکل اشتغال جوانان شدنی است و ۷۵۰۰ بنگاه اقتصادی تا پایان سال فعال خواهد شد.

رییس جمهور در ادامه گفت: امروز می بینید که ۳۵۰ هیات اقتصادی و ۱۶۰ هیات سیاسی در سراسر دنیا به سرزمین ما سفر کرده است، لذا ملت بزرگ ایران در برابر دشمنان این سرزمین و انقلاب ایستادگی کرده و خواهد کرد.

او خاطرنشان کرد: بدانید همانطور که این دولت در زمینه تورم، توانست تورم را تک رقمی کند، با حمایت شما رونق را به اقتصاد کشور برخواهیم گرداند. امروز می بینیم یکی از اهداف بلند همه ما آن است که نسل جوان ما را در مسیر کار و کوشش و شغل مناسب و متناسب با علم و دانش  آنها قرار دهیم.

رییس جمهور با اشاره به اظهارات نماینده ولی فقیه که گفته بود «نباید بگذاریم در خانه ای جوانی بیکار بماند» گفت: بله؛ این شدنی است. راه آنکه جوانان ما بر سر کار و شغل و افتخار باشند این است که بتوانیم اقتصادمان را به حرکت در آوریم. تا پایان امسال ۷ هزار و ۵۰۰ بنگاه اقتصادی را راه اندازی خواهیم کرد.

روحانی تاکید کرد: استان کهکیلویه و بویر احمد؛ استان آب و باران است و استانی است که خدا این همه نعمت در آن قرار داده است اما از آب این دیار بیشتر هموطنان و همسایگان استان استفاده می کنند لذا باید مردم این استان از آب سرشار رودخانه های این استان بهره مند شوند.

رییس جمهور با بیان اینکه همانطور که در تهران و در هیات دولت اعلام کردم، دولت تمام توانش را برای شروع پروژه سد تنگ سرخ مبذول خواهد کرد، افزود: همه بودجه لازم برای تکمیل مطالعات این سد و سپس آغاز کار با کمک شما مردم آغاز خواهیم کرد. ما نباید بگذاریم در این سرزمین که دنیای زیبایی ها و دنیای رودخانه های خروشان و سرچشمه ها و یخچال های طبیعی است و انواع آب و هوا در آن وجود دارد، جوانی بیکار بماند. ما باید کشاورزی را احیا کنیم. کشاورزی گلخانه ای را احیا کنیم و صنعت را به این استان بیاوریم. اینجا دیار نفت و گاز و طبیعت و گردشگری است.

او در ادامه گفت: ما باید جاذبه گردشگری را در این استان افزون کنیم و گردشگران داخلی و خارجی را به این استان جذب کنیم. این استان با همه زیبایی و مردم غیور، باید سرمایه گذاری کافی برای زیربنای گردشگری داشته باشد و ما نیز این کار را خواهیم کرد.  ما در این استان باید حرکتی را ایجاد کنیم تا برای سایر استان های همجوار جذب گردشگر کنیم؛ جایی که خوزستان و اصفهان و همه همسایگانش در هوای گرم تابستان می توانند به این سرزمین پناه بیاورند و از آب و هوای آن استفاده کنند. کاری که ما باید بکنیم سرمایه گذاری در استان است.

رییس جمهور با اشاره به عزتمندی برجام گفت: چرا ما در برابر شش قدرت بزرگ دنیا سی ماه ایستادگی کردیم و دلاورانه دیپلمات های شجاع شما برای سرزمین ایران غرور آوردند. درست که صهیونیست ها امروز از پیروزی ما ناراحت هستند و چند همسایه جنوبی ایران متاسفانه با کودک صفتی شان از پیروزی ملت ایران ناراحت اند، اما ملت ایران با ایستادگی و وحدت و رهنمودهای رهبر توانست پیروزی بزرگ سیاسی تاریخی را به دست بیاورد و زنجیرها را ار روزی پای این ملت بگسلد و شرایط را برای رشد اقتصادی فراهم کند.

روحانی گفت: برجام برای این بود که دیوارها برداشته شود تا دانشمندان و ملت ما بتوانند برای کشور رونق اقتصادی ایجاد کنند خوش بینی به برجام به معنای خوش بینی به ابرقدرت ها نیست به برجام خوشبینیم و به آمریکا بدبین هستیم.

وی با بیان اینکه هرچه پیشرفت داشتیم به خاطر حمایت و ایستادگی و انسجام شما مردم بوده است، عنوان کرد:  امروز شرایط را آماده کرده ایم اگر بخواهیم سرمایه گذار داخلی بیاید باید شرایط را برای او آماده کنیم تا او هم جوان ما را برای کار جذب کند و این زمان می برد؛ در همین رابطه ۸۲ تفاهم با کشورهای خارجی امضا شده ۲۹ قرارداد هم شروع به اجرا شده هر یک از این قراردادها برای اجرا شش ماه تا یکسال طول دارد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و این سرزمین می تواند در زمینه داروهای گیاهی تحول بزرگی در کشور ایجاد کند. معاونت علمی و فناوری مامور شده است در این زمینه اشتغال ایجاد کند در زمینه فناوری های نوین در دوسال قبل ۴۰ هزار شغل مستقیم ایجاد کردیم جوانان ما باید بتوانند در علوم و فناوری های جدید در سراسر ایران مشغول به کار شوند. این جا علما و فرهیختگان هم باید دست به دست هم بدهیم تا اشتغال پایدار را بوجود بیاوریم.

وی افزود:  بدانیم در این سفری که دولت تدبیر و امید در خدمت شماست ۲۲۳ میلیارد تومان از بودجه عمومی مقرر کردیم برای ۹ طرح و پروژه آبرسانی به شهرها و روستا داده شود تحول در زمینه آبرسانی روستایی و گازرسانی ایجاد خواهیم کرد برای ۴ طرح آبرسانی  ۶۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است در کشاورزی ۱۳۳ میلیارد تومان برای ۶ طرح کشاورزی اعطا خواهد شد سه صندوق در حمایت از سرمایه گذاری در کشاورزی ایجاد می شود و کاری می کنیم کشاورزان بتوانند از طریق این صندوق ها حمایت شوند .

روحانی با اشاره به اینکه در زمینه حل و نقل ۳۰۶ میلیارد تومان برای ۴ طرح مهم اختصاص دادیم و انشاالله راه اصلی دهدشت با اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان را در سال ۹۶ به اتمام خواهیم رساند، یادآور شد: مردم منتظرند مسیر رفت  و آمد آنها هموار شود در بهداشت و درمان برای تکمیل بیمارستان های استان ۹۰میلیارد تومان اختصاص دادیم برای سرمایه گذاری در استان آنها که می خواهند از اعتبارات بانکی استفاده کنند دولت به آنها در رابطه با سود تسهیلات یارانه خواهد داد و نیمی از سود تسهیلات را دولت به عنوان یارانه در اختیار آنها قرار می دهد.

رئیس دولت یازدهم تاکید کرد: غیر از بوجه دولتی بانک ها به دولت تعهد کردند برای ۵۷ طرح این استان حداقل ۶۴۶ میلیارد تومان و ۹۴۵ میلیارد یورو اختصاص دهند وزارت نفت تعهد کرده برای گازرسانی به ۱۶۰ روستا اقدام کند. در سال ۹۵ و در سال ۹۶، ۲۴۵ روستا گازرسانی شود؛ ۸۱ درصد جمعیت شهری و روستایی در اینصورت زیر پوشش گازرسانی قرار می گیرند. دولت یازدهم بیش از ۹۰۰ پروژه در سطح استان تاکنون انجام داده و در این سفر ۲۳۱ پروژه ۷۵۶ میلیارد تومان افتتاح می شود.

کلید واژه ها: گازرسانی این سرزمین


نظر شما :