لبنان در اندیشه آزادسازی پسر قذافی است

۲۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۲:۵۵ کد : ۱۹۶۲۲۲۹ سرخط اخبار

روزنامه سعودی «عکاظ» ادعا کرد، دستگاه قضایی لبنان تا زمان ارائه درخواست آزادی «هانیبال قذافی»، فرزند سرهنگ قذافی منتظر می ماند.

به گزارش فارس، روزنامه «عکاظ»، چاپ ریاض مدعی شد که منابع آگاه در بیروت در گفت وگو با این روزنامه افشا کردند که دستگاه قضایی لبنان تا زمان ارائه درخواستی مبنی بر آزادی «هانیبال قذافی»، فرزند سرهنگ قذافی دیکتاتور سرنگون شده لیبی منتظر می ماند.

عکاظ می افزاید: دلایل متعددی دستگاه قضایی لبنان را به این اقدام وامی دارد که مهمترین آن در نظر گرفتن شرایط داخلی لبنان در قضیه ناپدید شدن امام موسی صدر و متهم بودن رژیم قذافی به دست داشتن در این قضیه است.

به نوشته این روزنامه دومین دلیل نهفته در پس این تصمیم، مناسبات دو کشور لبنان و سوریه است که به سردی گراییده و روند تحویل پسر قذافی به دمشق را به این جهت که پس از گرفتن پناهندگی سیاسی از دمشق در خاک سوریه ربوده شده، با مانع مواجه می کند.

عکاظ نقل از منابع مذکور تصریح می کند: احتمال بسیاری وجود دارد، زمان صدور حکم آزادی هانیبال قذافی هیأتی بین المللی وی را تحویل گرفته و تا مهیا شدن شرایط جهت بازگشت به لیبی در یکی از کشورهای اقامت کند.

کلید واژه ها: قذافی


نظر شما :