دیدار پنهانی اسد با پوتین درباره تضمین امنیت اسرائیل!

۲۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۱:۱۸ کد : ۱۹۶۲۲۶۰ سرخط اخبار

یک روزنامه آمریکایی اخیرا مدعی شده است که رییس جمهور سوریه پیش از سفر نخست وزیر اسرائیل به روسیه سفری پنهانی به مسکو داشته که طی آن امنیت مرزهای اسرائیل را تضمین کرده است!

به گزارش ایسنا، روزنامه آمریکایی ورلد تریبون نگاه خاصی به جزئیات طرح سیاسی روسیه و موضوع امنیت اسرائیل به رغم عدم اشاره صریح به آن داشته در حالی که امنیت اسرائیل مساله دائمی در توازن منطقه ای و بین المللی درباره پرونده سوریه است.  شرایط برای اسرائیل طی این سال ها به گونه ای بوده که این رژیم امنیت بیشتری را به جز در یک منطقه تجربه کرده است. مرزهای شمالی رژیم صهیونیستی طی تمام این سال ها همچنان تحت تاثیر فعالیت های حزب الله بوده است. تحلیلگران می گویند، اگر حزب الله بتواند خود را از چنگال جنگ سوریه خلاص کند با ده ها هزار موشک و راکت خود به اسرائیل حمله خواهد کرد.

در این میان این روزنامه مدعی است، پیش از سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به روسیه و دیدارش با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور این کشور، پوتین میهمان دیگری هم داشته است.

ادعا شده در این سفر پنهانی بشار اسد، رییس جمهور سوریه به مسکو پیامی از جانب دمشق به تل آویو داده که منتظر تایید سزار روسیه است. گویا اسد در این دیدار پیشنهاد داده در صورت حمایت اسرائیل از دولت او، وی هم امنیت مرزهای شمالی اسرائیل را تضمین می کند.

به طور قطع پوتین که به دنبال حفظ اسد برای حمایت از پایگاه نظامی و دریایی خود در مدیترانه است، از این طرح خرسند شده است.

با خروج ترکیه از این کارزار قدرت و تمرکزش بر مشکلات اقتصادی، نظامی و سیاسی خود هیچ شکی وجود ندارد که هم اسرائیل و هم کردهای سوریه و عراق که به موفقیت هایی علیه داعش دست یافته اند از چنین توافقی سود خواهند برد.

اگر این پیشنهاد اسد واقعیت داشته باشد اسرائیل از همه بیشتر سود خواهد کرد. یک ائتلاف سوری – روسی – اسرائیلی به خوبی می تواند حزب الله را در مرزهای جنوبی لبنان محدود کند.


نظر شما :